Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af selskab ved likvidation

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil udløse bod for manglende regnskab og rykkere - mener 3.000 per deltager  - men forudsat der ikke er andre problemer i det og ikke aktiver så vil det bare blive lukket. Har i kapitalen tilbage og ikke gæld så er betalingserklæring løsningen, da der jo så ikke er kurator til at spise ens egenkapital.

Manglende regnskab/afmeldt direktør osv tager også meget lang tid, jeg har set 12 mdr faktisk + man skal gi en forklaring, men ud over bod for manglende regnskab, er der vel ikke andre konsekvenser (jo stifter/ejer kommer vel under ophørte aktiviteter i CVR/virk.dk at stå som tidl xxx i xxx tvangslukket.

Undlader I at indsende i år skal I ikke forvente at være lukket før en gang inden sommeren næste år, men I har heller ikke mere at gøre i selskabet ud betale bod for manglende regnskab og forklaring til skifteret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Bod vil vi ikke ud i - vi har i forvejen tabt nok penge på denne virksomhed, så at tabe 3000 mere pga den det vil vi ikke

Forklaring til skifteret lyder endnu værre

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Pancamo:

Bod vil vi ikke ud i - vi har i forvejen tabt nok penge på denne virksomhed, så at tabe 3000 mere pga den det vil vi ikke

Forklaring til skifteret lyder endnu værre

forklaring til skifteret er ikke slemt (tror jeg) det er jo bare ærligt at svare på spørgsmål. Derimod så tyder det, at du skriver du ikke vil tabe yderligere på, at der ikke er kapital tilbage men derimod ikke aktiver til dækning af underskud, og så kan bod for manglende regnskab måske være det bedste, da du ikke kan lukke ved betalingserklæring uden skattekvittance (skylder ikke skat/moms) fra skat + erklæring om ingen gæld.

Der kan også afleveres regnskab, så er der ikke bod - direktør kan frameldes, og så kommer der brev om hvorvidt man er klar over, at nu han man ingen direktør, og er man det, så sendes selskabet til tvangslukning - igen med indkaldelse af sidstekendte ledelse til skifteretten

Det klare råd er, at I får kontaktet en revisor - f,ex www.erhvervs-consult.dk  Tonny P  eller via www.agera.dk og hører om han vil gi pris for at guide jer gennem en lukning. En dårlig lukning kan meget nemt blive noget i fortryder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bed lige mærke i at trådstarter skriver at der i forvejen havde været tab i virksomheden, så et tab på yderligere 3000 kr vil man ikke ud i.

Ud fra det lyder det som om at der nogle økonomiske udestående med kreditorer i virksomheden. I så fald er det ikke en solvent lukning, men kan ende ud i en konkursbehandling af virksomheden. Og at lade virksomheden likvidere pga manglende regnskaber ville jeg ihvertfald slet ikke turde kaste mig ud i, da det potentielt hvis kurator og kreditorerne er skarpe nok, vil kunne ende ud i krav hos bestyrelsen af selskabet pga. rod i regnskaber. 

Så, som John også foreslår,  så bliver du/I nødttil at tage kontakt til en advokat og/eller revisor som kan hjælpe med denne sag. Det andet er for risikabelt - også udelukkende at læne sig op af den rådgivning der kommer herinde på Amino.

/Jesper

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)