Hejsa, Jeg har et selskab jeg er igang med at lukke ved likvidation. 3 måneders perioden er overstået, og nu vil vi egentlig bare gerne have lukket selskabet, så vi er videre. Selskabet har eksisteret siden 2013, og har for 2013 regnskabet indsendt undtagelseserklæring, og det samme for 2014 regnskabet. Selskabet trådte i likvidation i starten af 2015. I hele likvidationsprocessen er udelukkende sket det at hele boet er blevet solgt til andet selskab, og nu skal selskabet sådan set bare lukkes. Selskabet har en mindre gæld til deltagerne i selskabet, (jeg og min kæreste), men vi begge giver afkald på vores gæld, da vi blot ønsker at lukke selskabet hurtigst muligt. Nu skal der udarbejdes et likvidationsregnskab, før selskabet kan lukkes, og jeg vil hører om nogen her på Amino kan hjælpe med at fortælle med hvad et sådant skal indeholde? Jeg håber - og tror - at det er relativt simpelt, idet selskabet i hele likvdationsperioden kun har haft 1 postering, nemlig salget af hele boet. Men jeg kan ikke ummidelbart Google mig frem til hvordan det laves, og ingen af os er interesserede i at ofre mange flere penge på et selskab der blot skal lukkes, så jeg håbede en flink Amino kunne hjælpe, og forklare hvorledes et likvidationsregnskab udarbejdes, og hvad det skal indeholde. Med venlig hilsen |
Hej
Jeg antager at vi snakker om et IVS, ApS eller A/S.
Det er lidt omstændigt at lukke et selskab, ikke fordi at det er et problem at lave et likviditetsregnskab. Problemet ligger I at man skal have det der hedder en skattekvittance, hvilket man skal søge om ved skat, dette er et meget lavt prioriteret område, og det tager derfor 4-5 måneder at få denne. Jeg kan naturligvis godt hjælpe jer med dette skulle I ønske det.
Der er dog også en anden løsning. Hvis I lader være med at indsende et regnskab eller lignende, så bliver selskabet tvangslukket.