Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Fra  www.sphp.dk Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger hjælp.

driver en fornuftig forretning med 6 ansatte og har gjordt det nogle år med pænt overskud. men pludselig melder danske ud med at de må opsige vores samarbejde, trods jeg har overholdt mine aftaler, og ingen kredit i banken. har betalt både moms og skat.

Har prøvet andre banker men nej.

Det skal siges jeg er rki registreret og skylder i skat. men har faste aftaler og altid overholdt dem.

Hvad gør jeg, det kan da ikke passe jeg skal lukke og gå på bistand.

Tænker på at drive fra udlandet men skal vel have en dansk konto.

Er der nogle der har nogle forslag!!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jessjj:

driver en fornuftig forretning med 6 ansatte og har gjordt det nogle år med pænt overskud. men pludselig melder danske ud med at de må opsige vores samarbejde, trods jeg har overholdt mine aftaler, og ingen kredit i banken. har betalt både moms og skat.

Når du skriver du ingen kredit har, så kan det være banken ser anderledes på samme definition. Bare fordi der konstant er et positivt indestående på din bankkonti, så kan banken vurdere eksempelvis PBS-aftaler med eksempelvis dataløn, skat og leverandøraftaler som en kreditfacilitet.

 

Det er op ad bakke, det er jeg godt klar over, banker kan være svære at bokse med. Men i forhold til at løse dit problem og finde en ny bank, så skal du måske nytænke hvad du tilbyder en ny bank.

Eksempelvis bare bede om en indlånskonto i første gang uden nogen trækningsret (det burde være muligt), også tilbyde selv at betale skat og andre kreditorer manuelt med det indestående du har på bankkontoen.

 

Det kunne også være du skulle have en uvildig rådgiver med til at præsentere løsningen for banken, en mellemmand kan nogengange bløde tingene op og signalere at man i står alene med sit projekt. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes du bør finde en rådgiver som Jesper siger - og få den person til at hjælpe dig ind hos fx en lokal sparekasse etc. 

En person fra lokalområdet, med gode kontakter til en sparekasse, bør være forholdsvis nemt at få igennem - hvis man er overforberedt. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 3
Fra  www.sphp.dk Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Må nok indrømme at jeg har tømt alle muligheder selvom min revisor har været inde over. Må nok desværre erkende jeg må drive min virksomhed vidre fra Tyskland.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

jessjj:

Må nok desværre erkende jeg må drive min virksomhed vidre fra Tyskland.

Nu spørger jeg måske lidt dumt!

Men hvad får dig til at tro det er nemmere at drive virksomhed i Tyskland, en bank i Tyskland tror jeg ikke har væsentlig anderledes metode til at vurdere kreditbehov for deres kunder?

 

Nu kender jeg ikke hverken din historik med banken eller dine økonomiske detaljer, men hvis det eneste du har brug for er en indlånskonti uden kreditfacilitet, tror jeg du kommer til at bruge alt for mange kræfter på at flytte din virksomhed til Tyskland i stedet for at få løst problemet i DK.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor har Danske opsagt samarbejdet, har du ikke fået en forklaring på det?

Det virker lidt underligt at en virksomhed med en tilsyneladende fornuftig økonomi bliver smidt på porten, og at du samtidigt får stillet stolen for døren alle andre steder du forsøger at henvende dig.

Kan der være nogle forhold i den måde du driver din virksomhed der gør at du får denne negative behandling?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)