Vi arbejder på et projekt hvor vores cvr. skal sende faktura på vegne af et andre cvr numre. Altså der er kun tale om formidling af betalingen.
Spørgsmålene er så, hvilke formkrav er der til faktura opbygningen? Skal begge cvr numre fremgå på faktura? Eller er det hele meget mere simpel, man skriver på fakturaen at det er på vegne af dette cvr.?
Begge dele, vi har formidlet en kontrakt fra en ordregiver og nu skal de have en faktura når kontrakten er opfyldt. Vi har relation til fakturamodtager og beløbet skal via vores firmakonto.
Begge dele, vi har formidlet en kontrakt fra en ordregiver og nu skal de have en faktura når kontrakten er opfyldt. Vi har relation til fakturamodtager og beløbet skal via vores firmakonto.
Det bør der ikke være nogle ben i. Det er sgu bare at smide det afsted som en helt normal faktura.
Du skal IKKE inkludere CVR nummeret på din underleverandør.
Et tillægsspørgsmål, hvordan skal jeg forholder mig, når vi sender en faktaura på vegne et firma som ikke er momsregisteret til et momsregisteret? Giver det nogle problemer?
Igen, når du siger på vegne af andet firma. Hvem køber kunden ydelsen fra. Er det jer så er det underordnet om jeres underleverandør er momsregistreret eller ej. Ydelsen købes fra jer der er momsregistreret.
Forudsat naturligvis at der er tale om en momspligtig ydelse.
Vi formilder blot kontakten og betalingen, og der er tale om momspligtige ydelser. Kunden køber ydelsen fra underleveranderøren, og ikke os. Jeg tror det er nemmeste for alle parter hvis underleverandøren er momsregistreret.