Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 42
Fra  Glilet Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg skrev til min bankrådgiver, da jeg ønskede en erhvervskonto. Han skriver nu tilbage at det koster 5000,-. Jeg beder ham så om at få lavet en alm. konto, og det skriver han nu, at han ikke kan, da han er bekendt med situationen. Nu tænker jeg, hvad skal jeg gøre? Skifte bank? Har jeg loven på min side, ang. hans "situations bedømmelse", og i dette tilfælde fortælle ham eventuelle rettigheder? Der er tale om en enkeltmandsvirksomhed

Hjælp! 

mvh

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Find en anden bank der har fokus på iværksættere - jeg har hørt gode ting om SparNord - men har ikke personligt erfaring med dem.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skiftede bank, da jeg ville ha' min erhvervskonto. Min egen bank ville også have 5000 kr for en erhvervskonto, så begyndte jeg at kontakte nogle andre banker og fik en meget bedre pris i en anden bank. Så jeg har flyttet alle mine ting fra en bank til en anden, pga min erhvervskonto.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver nok at du skifter bank men mener at det er gratis at oprette i Ringkøbing Landbobank.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Gregersen:
jeg har hørt gode ting om SparNord

Vi har haft SparNord i mange år til både privat og erhverv, og det har altid været fint. Nu var vi jo privatkunder inden vi fik erhverv, men begge vores erhvervskonti var ganske gratis.

Natasha

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Gav heller ikke noget for at oprette mine hos Danske Bank, men som ovenfor skrevet, så ved jeg heller ikke om det skyldes at jeg var privatkunde i forvejen

 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er idag itroligt forskelligt hvordan bankerne ser på det. Aner ikke hvorfor de pludseligt kommer op med de gebyr, men det skyldes jo nok at de har haft fingrene i klemme nogle gange på den konto. 

Men prøv en anden bank,  det er ikke 5.000 kr værd i en opstartsprocess. 

Klø på - de har sgu ikke fortjent dig som kunde så :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 98
Fra  Digitally Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannick

Jeg har ikke selv nogen erfaring med oprettelse af en erhvervskonto endnu, men jeg læste en tidligere debat, hvor der var en der stod i samme situation som dig. Mange anbefalede ham at skifte bank, hvor størstedelen havde haft succes med Nordea - det er selvom de ikke var privatkunde hos dem.

Derudover er det jo heller ikke påkrævet at have en erhvervskonto, når man driver enkeltmandsvirksomhed. 

Jeg håber du finder dig en løsning og fortsat god aften Jannick! :-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Wiuff:
Derudover er det jo heller ikke påkrævet at have en erhvervskonto, når man driver enkeltmandsvirksomhed. 

Der er dog lige et MEN til dette:

1) Hvis du vælger at bruge Virksomhedsskatte ordningen (VSO), så passer dette ikke. 

2) Du skal som minimum kører det på en seperat privat konto, da det er langt det nemmeste når man skal afstemme indtægt / udgift - og så man ikke blander sine "midler" sammen.. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 98
Fra  Digitally Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du helt ret i! :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)