Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kalde min webshop Mickey Mouse Shop?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, kan i hjælpe mig her?

Jeg vil købe en masse Mickey Mouse legetøj, tøj gadgets m.m. som jeg finder på alibaba eksempelvis.

Men må jeg kalde min webshop Mickey Mouse shop? eller krænker jeg nogle rettigheder ved det?

På forhånd tak

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at jeg skal gøre mig klog på et emne som jeg ikke ved en masse om, så tror jeg du skal passe rigtig meget på med hensyn til at købe licens varer som Mickey Mouse på Alibaba. Du kan rende ind i virkelig store problemer, hvis du begynder at sælge kopivarer. Med hensyn til navnet, så er jeg også ret sikker på, at en større koncern har beskyttet det som mærkevare. :-)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.rettigheder.dk/soeg?t=mickey

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Magic jeg er nok klar over man skal være varsom, det er også derfor jeg spørger her på Amino

Jimmy:

Jeg prøvede at søge på det link du gav mig og der var ingen forekomster af Mickey mouse shop som de så fint skriver det.

Vil det så sige at jeg bare kan gå i gang?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

praktikanten86:

Vil det så sige at jeg bare kan gå i gang?

Nej, så simpelt er det ikke. Det kan godt være du rent teknisk kan oprette webshoppen, da der ikke er lige præcis en shop med samme navn.
 
Markedsføringslovens § 18 siger du ikke må anvende et forretningskendetegn som kan forveksles med andres. Og i dit tilfælde, hvis du anvender mickey mouse i dit navn og dermed din markedsføring, vil jeg mene det klart kan forveksles med hvad jeg forstår som en del af Disney.
 
NB; store koncerner bruger meget tid og ressourcer på at beskytte deres brand, så der er stor risiko for der kommer en henvendelse som kræver du enten lukker din webshop eller kræver en betydelig kompensation.
 
Jeg vil tro den rigtige fremgangsmåde er at få en tilladelse til at anvende navnet fra Disney
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld mig men hvorfor stiller du sådan et dumt spørgsmål? Enhver idiot kan sku da regne ud af Disney våger over deres varemærke som en høg ... hvorfor skulle de lade dig tjene penge på kopiprodukter?

Det er simpelthen for dumt det der!

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 338
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Mikkel, og tak fordi du sætter mig godt og grundigt på plads.

Jeg må for en stund have haft hovedet oppe i røven. Selvfølgelig må man ikke det.

Undskyld jeg har spildt din og andres tid.

God aften

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal bruge en leverandør af de produkter du nævner så kan du sende mig en PM.
Det er ikke kopi og med det er med rettighederne i orden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mickey Mouse er selvfølgelig et registreret varemærke. 

Hvis du kalder det www.mickymouseshop.dk eller noget i den stil, ville jeg mene det både i strid med god markedføringsskik og en varemærkekrænkelse. Der er simpelthen for stor forvekslingsrisiko med rettighedshaveren. Du må finde på noget mere kreativt. 

Hvorvidt det er lovligt at importere Micky Mouse varer fra Alibaba er et helt andet spg... 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)