Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen på enkeltmands virksomhed og person ejede virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg vil gerne oprette mit internet baserede forretning men er i tvivl om hvad jeg skal registrere det som... Jeg har været inde og læse om begge emner altså enkeltmandsvirksomhed og person ejede virksomhed

Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Lykke 😊

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 😊

Tak for svar 😊 denne internet butik som jeg gerne vil starte er et projekt ved siden af mit fuldtids arbejds men så er der det med over 50000 og under 50000 kr om året. Kan jeg evt ændre det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

En enkeltmandsvirksomhed ER en personlig virksomhed. Dem er der i princip 3 af. PMV som er den lille som ikke må omsætte over 50.000 kr per 12 mdr (ikke året men alle 12 mdr perioder) Den er så uden moms. Kan man se, at man vil komme over 50.000 kr på 12 mdr så SKAL man momsregistrere sit PMV og så er det en helt almindelig personlig virksomhed med moms og med samme CVR nummer og alt

Endeligt er der personlig virksomhed for flere = I/S

Du kan således godt starte med PMV hvis du ikke mener at kommer over 50.000 i oms på 12 md-  og mener du at du kommer over, så start med alm enkeltmands

Her er noget om PMV til slut http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lykke79:

Hejsa 😊

Tak for svar 😊 denne internet butik som jeg gerne vil starte er et projekt ved siden af mit fuldtids arbejds men så er der det med over 50000 og under 50000 kr om året. Kan jeg evt ændre det?

 

Ja, som John Hannover skriver så kan du ændre det.

Vær opmærksom på at du skal ændre det så snart at du kan se at du over de kommende 12 mdr vil omsætte for kr. 50.000. Når du nærmer dig en gns omsætning på omkring 3.500-4.000 kr pr måned skal du overveje momsregistreringen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)