Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor set domæne med "æ" underligt ud?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nu nok gøre det omvendt og beholde tingene på det rigtige domænenavn med æ og lave en redirect fra den anden som du kun bruger til mail.

Du vil jo helst "genkendes" på søgemaskinerne under dit rigtige domæne navn med æ :)

Best regards

Kim

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, det er der så delte meninger om.

Mine egne tanker er, at der nogle steder vil være problemer med æ, for eksempel i online forms etc. Her er jeg så nødt til at bruge ae. Dvs. at nogle steder vil links til mine side være med ae og andre steder med æ. Folk havner samme sted, men ift. SEO er det vel ikke optimalt, at der linkes til to forskellige domæner?

Der er ingen tvivl om, at jeg helst vil optræde med æ i søgemaskinerne (og i browseren), da det er nemmere at læse for folk. På den anden side vil jeg gerne undgå problemer de steder, hvor æ ikke accepteres. Hvis folk kopierer en adresse med æ fra deres browser for at dele linket, go det så ikke virker, er det vel bedre at det er med ae i browseren.

Mail har jeg som sådan ikke brug for.

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også læst rigeligt om problematikken for år tilbage. Jeg var bare så naiv at tro, at vi en moderne verden kunne få løst den slags på fire år, så det ikke længere var nødvendigt med alle disse krumspring. Der tog jeg fejl.

Det irriterer mig bare, at jeg visuelt skal fremstå som graeskmad.dk Det ser ikke så fikst ud. Men sådan må det altså blive.

Vel i virkeligheden utroligt at resten af verden finder sig i, at helt almindelige bogstaver i lokale alfabeter ikke fungerer 100% - men det er jo en anden debat.

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Wolsing:
Vel i virkeligheden utroligt at resten af verden finder sig i, at helt almindelige bogstaver i lokale alfabeter ikke fungerer 100% - men det er jo en anden debat.

Hej

En fordel ved at holde sig til standardtegn er at man således kan taste din URL ind også fra et udenlandsk keyboard, med et æ i domænenavnet har du afskåret 99.95% af verdens befolkning fra at taste din URL ind i deres browser, derfor er det en god ide med standardtegn som alle har. Der er ikke meget fidus i at give et visitkort til en tysker med et domænenavn med et æøå i, umuligt for vedkommende at taste ind da tegnene ikke forekommer på vedkommendes tastatur.

Mvh WebHosting A/S

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)