Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste webhotel udbyder med gode skabeloner til opbygning af hjemmeside ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snarest i gang med at opbygge en ny hjemmeside til formidling af min praksis indenfor sundhedsområdet. Jeg er ikke ferm til at designe, så det vil jeg ikke kaste mig ud i, og har ikke økonomi til at betale en designer til at lave min hjemmeside.

Så jeg tænker, at jeg vil benytte mig af en webhotel udbyder, som har skabeloner eller sådanne (næsten)færdige løsninger, hvor man med enkelte klik kan vælge design og så ellers bare udfylde tekst og billeder osv.

Kan I komme med nogle anbefalinger til løsning af dette behov ?

Og hvilken udbyder har de fedeste design skabeloner ?

Jeg har tidligere haft hjemmeside og webhotel hos one.com, men synes der mangler muligheder og variation og deres system (dengang - ca. 10 år siden) var lidt klodset at arbejde med i arbejdet med hjemmesiden.

Nogen der har erfaring med Meebox på det område ?

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Har du overvejet at kigge nærmere på Wordpress? Hvis du ex. køber webhotel hos Unoeuro, har de en "1-klik installer" til at installere wordpress med. Når wordpress så er installeret, kan du under Temaer, søge blandt en masse gratis temaer (eller du kan finde rigtig flotte og velfungerende temaer til ca. en 500 kr. seddel hos themeforest.net). 

Wordpress er et super godt system - som alt nyt, kræver det selvfølgelig, at man lige bruger lidt tid på at forstå hvordan det er opbygget, og fungere med temaer, plugins, osv. Men det er virkelig overskueligt og nemt at gennemskue, og ikke mindst findes der 1000-vis af guides og videoer på nettet som kan hjælpe dig. 

Så jeg vil helt klar anbefale dig at kigge nærmere på wordpress - og køber du webhotel hos UnoEuro er det nemt at få installeret (nogle af de andre udbydere har formentlig også 1-klik installer, men ved det ikke lige med sikkerhed). 

Held og lykke med det :)

Mvh Uffe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at Wordpress og så evt. et tema fra f.eks. http://themeforest.net/ vil være en rigtigt god start. Du kan også sagtens starte med et gratis tema, men du kan finde nogle rigtigt flotte tema'er på themeforest til næsten ingen penge.

Det gode ved at bruge Wordpress frem for en speciel lavet løsning hos en specifik webhotel udbyder, er at du ikke binder dig til deres system, og derfor skal lave din side om hvis du af en eller anden grund får behov for at skifte til en anden webhotel udbyder i fremtiden.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uffe,

Meebox tilbyder faktisk også wordpress, så ja, det må jeg hellere få kigget på. Men jeg kan desværre først få indblik i det, hvis jeg opretter et webhotel hos dem. Er der et sted, hvor man kan lære om wordpress og se systemet, inden man "køber" ?

Jacob,

Ok, det var da en god fordel, at man ikke er bundet af systemet hos en bestemt udbyder. Det problem havde jeg nemlig med one.com. Jeg kunne ikke flytte mit indhold med, hvis jeg skiftede udbyder.

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:
Meebox tilbyder faktisk også wordpress, så ja, det må jeg hellere få kigget på. Men jeg kan desværre først få indblik i det, hvis jeg opretter et webhotel hos dem. Er der et sted, hvor man kan lære om wordpress og se systemet, inden man "køber" ?

Super! Da jeg i sin tid hørte om wordpress, og gik igang med systemet brugte jeg en del tid på youtube: der er en masse gode begynder guides til at komme igang. Men husk, wordpress koster ikke noget - det er et gratis open source system, som du frit kan bruge. Så du betaler kun for domæne og webhotel, og kan så downloade wordpress. 

Så det er begrænset hvad det koster og komme igang, og så snart wordpress er installeret og du begynder at rode med det, er jeg ret sikker på du rimelig hurtigt får overblik over funktionerne og mulighederne med systemet :) 

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ok, men jeg har ikke noget webhotel endnu. Så det er jo så det, jeg skal betale først.

Jeg har ikke lagt mig fast på domæne adresse endnu. Har foreløbig købt et domæne, men afventer lige, hvad jeg ellers kan finde på.

Kan man ændre domænenavnet på et website, hvis man først har lavet hjemmesiden på et tilknyttet webhotel ?

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil afprøve Wordpress eller et andet CMS, så kan du evt. gøre brug af WAMP (http://www.wampserver.com/en/). På den måde installerer du en serveropsætning på din egen computer, så du kan installere og afprøve forskellige CMS'er - uden at købe et webhotel endnu.

Hvis du har brug for hjælp til at sætte det op, er du velkommen til at sende en besked.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:

Hej Uffe,

Meebox tilbyder faktisk også wordpress, så ja, det må jeg hellere få kigget på. Men jeg kan desværre først få indblik i det, hvis jeg opretter et webhotel hos dem. Er der et sted, hvor man kan lære om wordpress og se systemet, inden man "køber" ?

Hej,

Jeg er helt enig i, at du burde kigge nærmere på WordPress. Der findes et utal af gratis designs, som du kan vælge imellem. Derudover er det også meget brugervenligt. Hos Serverfruit sælger vi også webhoteller. Vi sætter gerne en "test side" op, hvis du vil prøve WordPress, inden du tager et valg.

Fang os over livechatten eller på mail: support@serverfruit.com

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der kan svare på, om man kan udskifte sit domænenavn på en hjemmeside ?

Det er jo nok noget med at flytte selve hjemmesiden til et nyt domæne, kan jeg regne ud, men derudover ved jeg ikke meget om, hvordan det fungerer.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)