Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oppustelige vandflasker opgave i gymnasiet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hej amino brugere!

Vi er fire unge mennesker der går på handelsgymnasium og skal skrive vores SO 1.3 opgave om at starte egen virksomhed. Vi har valgt at tage udgangspunkt i ideen om oppustelige vandflasker. Da denne ide allerede eksister vil vi satse på andre markeder og osv. Vi har brug for noget viden på hvad der skal til af materiale for at lave flaskerne og deres eventuelle kostpris. Vi håber nogen vil hjælpe os. Hvis i har en ide til hvad vi skal starte vores virksomhed som må i gerne komme med forslag også (andenparts, aktie osv.)

På forhånd tak :)

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Laanway.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder virkelig spændende. Håber i lykkes med det:)

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

OP

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

OP

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg kan ikke svare jer på hvad kostprisen ca. vil blive, men så vidt jeg ved var det heller ikke nødvendigt at kende den præcise kostpris, men blot kunne redegøre for HVORFOR man havde valgt den kostpris man nu bruger (jeg er tidligere HHX). I kunne måske ringe til et bryggeri og spørge dem om en ca. kostpris for sådan et produkt, uden at spørge for meget ind til deres kostpriser. Det tror jeg er det mest konkrete svar i kan få.

Med hensyn til virksomhedsform, så ville jeg vælge et anpartsselskab, da i her evt. kan redegøre for at i måske alle fire smed jeres opsparinger i projektet og på den måde havde finansieringsdelen på plads. Så ville i ikke skulle finde investorer til at starte med (ved markedsekspandering bliver det nok nødvendigt).

Håber det besvarede jeres spørgsmål en smule.

God dag og weekend samt held og lykke med opgaven!

Mvh Lasse

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår jeres ide, tror i bør uddybe før i roder jer ud i en blindgyde.

Oppustelig, hvorfor vil folk efterspørge Jeres produkt? Hvad ønsker i at sælge i den? Hvorfor vil folk købe en tom flaske? Så hvis der er indhold i den når den sælges, hvorfor ønsker forbrugeren så at betale extra for at få lov til at kunne mase luft ud af to lag blød plastik. Hvis plasten skal være så tynd at alle kan mase den sammen efter brug, er den så ikke for blød til at holde tryk fra vædske/kulsyre?

Ved I godt at de fleste plastflasker med en kompressor kan tømmes for luft og pustes op igen, dvs. sodavandsfabrik kan bede om at få plastflasker de selv kan puste op, men det vil give 2 extra og fordyrende led i produktionen.

Har i et formål med flasken som jeg bare ikke har forstået?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at kende den præcise teknik bag det, så har jeg også hørt om produktet, hvor man får presset disse flasker helt sammen, og når du så skruer låget af dem, så puster de sig op til normal størrelse.

Produktet er ideelt til personer der altid mangler vandflasker, personer der skal på lange ture osv.

Mvh Lasse

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres hjælp begge to. 

Men hurtig forklaret så kan det lade sig gøre http://www.spejdersport.dk/source-liquitainer-1l.aspx

Vores ide er bare at bygge videre på denne ide. Vi vil satse mere på branding og på udseendet på selve flasken. Folk skal vælge vores produkt da den er ligesom de "normale" vandflaske, med fedt design også kan vores flaske det mere ved at man kan folde den sammen hvis behovet er der. Så fylder den mindre til lange vandreture eller lignende hvor der kan være behov for at have god plads i tasken.

Men mange gange tak begge to :) 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Boecker5:

Tusind tak for jeres hjælp begge to. 

Men hurtig forklaret så kan det lade sig gøre http://www.spejdersport.dk/source-liquitainer-1l.aspx

Vores ide er bare at bygge videre på denne ide. Vi vil satse mere på branding og på udseendet på selve flasken. Folk skal vælge vores produkt da den er ligesom de "normale" vandflaske, med fedt design også kan vores flaske det mere ved at man kan folde den sammen hvis behovet er der. Så fylder den mindre til lange vandreture eller lignende hvor der kan være behov for at have god plads i tasken.

Men mange gange tak begge to :) 

Jeg synes at i skal tænke bæredygtighed ind i jeres produkt. Den skal være miljø venlig og kan nedbvrydes i naturen. Baseret paa plastic fra alger istedet for olie eller noget i den retning.

Der er nok plastic lort i denne verden, tænk nyt tænk bæredygtigt.

Held og lykke

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for ideen! vi arbejder videre på den. Vi har lidt over en uges tid endnu til at færdigegøre projektet! 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)