Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO udlån til privaten, tilbagebetales indenfor samme regnskabsår, bliver jeg beskattet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er kommet til at tænke på en ting, som jeg synes lyder for godt til at være sandt så jeg håber I kan hjælpe mig med at finde ud af om det er noget jeg kan gøre med god samvittighed, eller om det er noget, som kommer og bider mig i røven.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed under virksomhedsskatteordningen. I det private har jeg har et hus, hvor jeg har lavet et realkreditlån og et boliglån. Boliglånet fungerer sådan at jeg har en konto hvor jeg kan sætte ligeså mange penge ind som jeg vil (blot der er nok til terminerne) og pengene hiver den samme rentesats som lånet koster. De penge jeg sætter ind kan jeg til enhver tid hæve igen. Det fungerer vel lidt som en kassekredit af en art.

Min tanke er så: Kan jeg overføre penge til den her konto, hvor pengene trækker en rigtig fin rente, uden at skulle betale skat af hævningen, så længe jeg sætter pengene tilbage på min virksomhedskonto inden året er omme?

Jeg vil selvfølgelig kun gøre det, hvis jeg kan gøre det med god samvittighed og altså holde mig indenfor reglerne, hvis man kan sige det sådan (og ikke stå med et kæmpe, kæmpe, skattesmæk som jeg slet ikke kan betale.)

Kan I hjælpe mig her?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim:

Min tanke er så: Kan jeg overføre penge til den her konto, hvor pengene trækker en rigtig fin rente, uden at skulle betale skat af hævningen, så længe jeg sætter pengene tilbage på min virksomhedskonto inden året er omme?

Nej, du kan ikke overføre uden konsekvenser. Hævekontoen må ikke opgøres efter nettoprincippet.

 

Hvis du eksempelvis hæver 1/1, så kan en efterfølgende indbetaling 31/12 ikke nedsætte hævningen, men vil i stedet stå på en mellemregningskonto som så kan hæves uden konsekvenser efterfølgende.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke. Hævninger i løbet af året kan ikke udlignes ved at sætte tilsvarende beløb ind sidst på året. Det vil blive anset som indskud, som du så kan hæve af efterfølgende.

Håber det giver mening :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)