Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af tilbageført (for tidlig) moms betaling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Papio Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - Jeg har i min iver fået indbetalt momsen for første kvartal alt for tidligt (ja flot af mig :) ) og den er derfor blevet ført tilbage fra skat. mit spørgsmål er så hvordan jeg bogfører denne tilbage betaling fra skat?  

Jeg bruger dinero og har afregnet momsbetalingen via den dertil indrettede funktion. 

Umiddelbart tænker jeg at jeg blot kunne "anullere momsafregning" men er ikke sikker på at det er korrekt.

for at komplicerer sagen yderligere så skal det siges at jeg har betalt momsen fra min private konto og bogført det som betalt fra mellemregnings kontoen i dinero, men skat har tilbage betalt pengene på min almindelige virksomhedskonto ... 

alle råd er velkomne. 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare bogføre modsat og momsbetaling tidligst 5 dage før sidste dag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Papio Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jooo - spørgsmålet er nok nærmere hvordan man laver bogføringen den modsatte vej, i kombination med det mindre rod jeg har lavet med bank kontoerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror du er nødt til at bogføre via kasse kladde (eller finansbilag) momsbeløbet kredit (minus) på momsafregning - og debet firma bank som det jo er gået ind på (og kun kan gå ind på)

Så kan du overføre fra firma bank til din private - og så kredit firma bank (minus) og debet mellemregningen du brugte.

Ved næste betaling til tiden - så ved jeg så ikke om du kan bruge automatik eller om du så bare - hvad du kan - skal bogføre debet momsafregning og kredit den bank du betaler fra.

Fremover - tilmeld dig automatisk betaling så ved du, at du betaler til tiden og ikke for tidligt - alt over 5 dage for tidligt ryger retur. Omvendt skal du ha penge retur, så får du dem hurtigt efter angivelsen og det rører automatisk betaling ikke ved

Du kan jo se om Dinero har bedre råd - og er du plus kan du jo givet få support

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Papio Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

super, mange tak!  - det var også noget i den retning jeg tænkte jeg skulle. Jeg tror jeg hellere må høre dinero folkene om jeg skal holde mig fra den automatiske moms ting når tiden kommer til at jeg rent faktisk skal betale 1 kvartal momsen... 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)