Nogen der kender en god guide til opsætning af AdWords kampagner. Jeg er specielt interesseret i sammenhæng på klikrater, gælder de for et søge ord eller en kampagne eller en annoncegruppe. Når jeg oprette nye søgeord skal de oprettes på nye annoncegrupper? De søgeord som findes i en eksisterende kampagne, hvor der er lav klikrate, skader det de andre søgeord |
Hej Jakob,
Jeg forsøger at svare på dine spørgsmål - men jeg må indrømme, at jeg har svært ved at forstå hvad du mener. Det kan godt være det ville give mening hvis du uddybede en anelse.
En god guide til opsætning af AdWords kampagner. Hvad tænker du? En step-by-step guide til hvordan du skal opsætte kampagnerne, eller idéer til hvad du skal tænke på når du laver AdWords?
Jeg har selv skrevet denne guide til Google AdWords, og dette blogindlæg om at forøge sin Quality Score og få lavere klikpriser - ved ikke om de kan hjælpe dig?
Sammenhæng på klikrater - her er jeg i tvivl om hvad du mener? Du kan se klikrater på søgeordsniveau, annoncegruppeniveau, kampagneniveau og annonceniveau. Sammenhængen er at du i kampagnen har alle annoncegruppers samlede klikrate, alle søgeords, annoncers klikrate etc. Er det svar på dit spørgsmål?
Du behøver ikke lave nye annoncegrupper for at oprette nye søgeord. Det bestemmer du helt selv om du vil, eller om du vil oprette dem i gamle annoncegrupper.
En samlet kontos performance har indflydelse på din overordnede kvalitet og klikpriser. Så ja, lav klikrate på specifikke søgeord kan have en skadende effekt på resultaterne generelt.
Håber det kunne hjælpe dig!