Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. fortrydelse af køb af hjemmeside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står i den forbindelse og har købt en hjemmeside af et firma, men ønsker ikke at fortsætte med med alligevel da jeg ikke er tilfreds med deres første udkast.

Firmaet vil ikke lade handlen gå tilbage idet de allerede er påbegyndt opgaven.

Har jeg mulighed for at kunne fortryde alligevel i forhold til købeloven?

Takker for evt. svar.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en aftale b2b. Hvad er der aftalt ved opgavestart?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

nej købelov er B2C - og du har vel givet dem et go til at starte under en eller anden form. Det hele afhænger af aftale og i mandel på egentlig god skriftlig aftale, af hvad der kan sandsynliggøres I har aftalt. Her er det ikke sandsynligt ud fra at de har leveret noget, at I slet ikke har aftalt noget, og dermed vil de normalt ha fuld ret til at få dækket det arbejde de har gjort frem til du opsiger aftalen og i den del fald, også til den fortjeneste de går glip af ved, at du opsiger aftalen

Vigtigt er at se til hvad I har aftalt, først og fremmest  skriftligt og dernæst mundtlig som er lige så bindende for dig, men svære at håndtere i en retssal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Der er ikke aftalt noget i forhold til aftalestart, udover jeg har bedt dem om at sætte opgaven igang... Der står intet med fortrydelsesret, så ville bare lige høre hvordan man skal forholde sig til dette idet der jo er tale om B2B.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har du fundet dem, via www? Står der nogle forretningsbetingelser på deres hjemmeside?

Ingen mailkorrespondance hvor de bekræfter ordren? Hvad har grundlaget for dem været til at komme med et udkast til dig?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt, uden at kende sagen nærmere, virke det til at du er bundet af aftalen. 

Vi har flere kunder som har stået i lignende situationer hvor de har formået at kunne indgå en forlig, i form af en del af betalingen, for at komme ud af aftalen.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

caspermikkelsen:

Hej igen,

Der er ikke aftalt noget i forhold til aftalestart, udover jeg har bedt dem om at sætte opgaven igang... Der står intet med fortrydelsesret, så ville bare lige høre hvordan man skal forholde sig til dette idet der jo er tale om B2B.

virker som mangel på skriftlig aftale men du har bedt dem sætte ogaven igang og så er der som sådan ikke en fortrydelsesret overhovedet - Jeg går ud fra det er som virksomhed - uanset du har CVR eller ikke, du har sagt de skal sætte det igang (Hjemmesiden vil vel også vise det) Det eneste du kan er at forhandle eller nægte at betale og så bliver den måske til en retssag - som du i mine øjne ikke vinder til 0 kr når du har sat dem igang - så se hvad du kan forhandle og forstå at når du sætter folk i gang B2B så er der ikke fortrydelsesret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)