Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Havelågebeskatning af udenlandsk selskab

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har boet i Asien i en årrække og etablerede i denne periode et selskab i Hong Kong. Tingene gik dog ikke som ventet, og selskabet har aldrig været aktivt og har ingen bank konto. Jeg har udelukkende beholdt det fordi omkostningerne forbundet hermed er minimale, mens det til gengæld er besværligt og dyrt at lukke selskabet.

Jeg er vendt tilbage til Danmark for flere år siden og ønsker nu at begynde at sælge software på internettet. Jeg overvejer om det kunne være en mulighed at anvende det eksisterende selskab til formålet. Jeg forventer at både selskabet og jeg selv vil være fuldt skattepligtige i Danmark og det har jeg i og for sig ikke noget ønske om at ændre. Jeg godt se rimeligheden i at betale skat i Danmark når jeg bor og driver virksomhed med base her.

Det er dog ikke utænkeligt at jeg en dag vil flytte tilbage til Asien og jeg er derfor interesseret i hvordan "havelågebeskatningen" mon vil fungere dette tilfælde? Hvordan opgøres selskabets værdi i denne forbindelse? Vil selskabet mon ophøre med at være skattepligtigt i Danmark ved fraflytningen? 

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)