Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi hænger på regning efter konkurs!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ørbæk
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

jeg håber der er nogen her som kan hjælpe....

Vi fik sidste år (marts-april 2014) bygget en del om i huset, plus nyt pillefyr med diverse VVS i hele huset, udført af samme virksomhed.

Vi fik sent i efteråret (September eller oktober)  pludselig en regning på 17.000. kr.

De ting på regningen er en del af tilbuddet som er/var betalt. Fik snakkede med vvs'eren og han gav os selvfølgelig ret og kunne godt se det.

Han ville så efterfølgende få fulgt op på det. Og siden har vi intet hørt, og gik selvfølgelig ud fra alt var i skønneste orden.

Men ak nej.... Her midt i Marts modtog så et brev fra en advokat, om at virksomheden var gået konkurs og at vi skyldte 17.000kr i ubetalte regninger.

Vi har skrevet til Advokaten men han fastholder selvfølgelig sit krav.

vi har også været i kontakt med den tidligere ejer (som jo selvfølgelig er startet op i andet navn) og han giver os ret. Han har talt med advokaten som vist nok har misforstået det hele, eller bare lavet sin egen historie. Han (advokaten) siger vi skylder pengene og grunden til vi ikke har betalt er grundet vores fyr aldrig er blevet korrekt indstillet??? Det har tidligere ejer fortalt. Men det er jo løgn!? 

Hvordan skal vi forholde os og er der noget at gøre så længe vi aldrig har modtaget en kreditnota?

Jeg håber der er nogen her som kan hjælpe....

på forhånd tak mvh Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er advokaten du omtaler, også kurator i konkursboet?

Fra Ørbæk
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg gå ud fra, da det er ham der opkræver pengene. Så det er jeg 99,9% sikker på.

Han skriver det er op til at modbevise det. Men kan det være rigtigt.? Og hvis den tidligere vvs'er giver os ret, må det vel være bevis nok?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du noget dokumentation fra Jeres første indsigelse i sep/okt. måned?  Fremgår det af regningen hvad arbejde den omfatter?

Start med skriftlig af afvise kravet overfor advokaten, men den begrundelse arbejder arbejdet vedr. ting som var indeholdt i det oprindelige tilbud. gør evt. opmærksom på Jeres tidligere indsigelse overfor VVS manden.   Få evt dokumentation fra VVS manden på at han tidligere har vedkendt sig fejlen for den udstedte regning.

Fra Ørbæk
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har betalte regninger der indikerer arbejdet der er udført og hvad der skulle udføres i henhold til til tilbuddet. advokaten har haft ham til samtale ang. Regningerne og der har de vist misforstået hinanden. 

Vi har i dag fået mail fra Advokaten om at han fastholder sit krav, og hvis vi stadig har indsigelser i forhold til regningerne er det vores ansvar at bevise hvorfor vi ikke skal og så vil han citat: kigge på sagen og se om det er noget der ændrer min opfattelse. 

men vvs'erens ord må vel også gælde?

advokaten vil selvfølgelig nok skrabe så mange penge ind som muligt og er nok ligeglad med hvad hvvs'eren siger så længe der ikke er papir/underskrift

på det eller hvad?

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Står det ikke på den faktura i har betalt at det arbejde er udført?

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra Ørbæk
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må lige gennemgå det mere nøje.... 

Den ene regning er en helligdagfejl da han sendte en ansat ud skærtorsdag for at lave noget rørføring færdig som efter aftale skulle laves inden påske, da murerne skulle komme efter påske. Den ansatte har jo så påført på kundekortet at han havde været på arbejde, men ifølge aftale var det en del af tilbuddet. 

Der er naturligvis også kommet et en regning eller to ekstra pga andet arbejde men de er betalt, og det er nok der det går galt med den ene ekstra regning selvom beløbene ikke stemmer overens og at det på den nyeste frakturs er ting som er lavet i henhold til tilbuddet.

vi må se hvad vi kan finde frem til for at modbevise, det lader ikke til der er andet at gøre....

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt en uheldig situation, jeg håber i får det løst.. :)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var i jeres sted, ville jeg sandsynligvis fastholde indsigelsen overfor advokaten, og lade ham tage sagen i retten hvis han mener at kravet skal fastholdes.

Jeg går ud fra at I aldrig har modtaget nogen rykkerskrivelser på de 17.000 kr. Og med et påstået krav der er så gammelt, ville jeg mene at det bør understøtte jeres opfattelse af, at sagen er løst telefonisk for over et halvt år siden (alt efter hvornår virksomheden er gået konkurs, og hvornår I har modtaget det første advokat brev).

Men det er kun min personlige holdning. Jeg har ikke noget belæg for at fastslå, om det holder i retten.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv om ikke du kan få vvs'eren til at sende dig en e-mail, hvori han bekræfter, at regningen på de 17.000 kr. er en fejl. Så har du noget på skrift, som du kan vise til advokaten. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)