Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på vare købt af private

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra St. Heddinge
Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Stevns Racehøns Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Hvis man som selvstændig køber af private uden moms og vil sælge varen videre, hvordan forholder det sig så med momsen? Jeg kender godt reglen om forskelsmoms hvor man kun betaler moms af avancen, men mit spm er nu hvordan fakturaen man udsteder til den kunde der køber varen skal se ud? Og hvordan med de omkostninger man har haft på fx   forbedring eller modning af varen?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

hilsen

Kirstine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra St. Heddinge
Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Stevns Racehøns Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var sørme hurtigt der kom svar :-)

Det var måske også nemmere hvis jeg kom med konkrete eksempeler.

Jeg handler med kyllinger og høns, primært af egen avl. Hvis jeg mangler kyllinger, fordi jeg ikke kan følge med efterspørgslen, ja så kunne jeg af og til indkøbe kyllinger hos private. Prisen på kyllingen stiger i takt med dens alder og det er dette jeg kalder "modning". Er de så bare kr 0 i købsmoms og så fuld salgsmoms? Og hvordan med fakturaen?

hilsen

Kirstine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

du har læst linket ikke? Du må da gerne sælge til højere pris end du køber - lige så meget mere du vil - og en gammel kylling må gerne være langt dyrere end en ung  

Du skal bare læse linket og følge reglerne for brugtmoms som da ikke forhindrer at du sælger til hvad som helst mere end du køber til

Du kan købe et brugt bord - for 10 kr og sælge det for 1000 kr og bruge brugtmoms - og du kan købe en kylling til 10 kr og sælge den til 20 eller 200 kr  - ingen forskel der - og stadigt bruge brugtmoms hvis du følger reglerne i linket du fik

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra St. Heddinge
Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Stevns Racehøns Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo jeghar læst linket, det havde jeg allerede inden jeg skrev indlæget......jeg var bare i tvivl om det med fakturaen....er det faktisk stadig....lidt

For det er jo ikke så tillokkende hvis det skal fremgå at varen er "brugt" og så er det også vanskeligt at styre hvis der sælges både brugte og ikke brugte varer på en gang. 

Det nemmeste er jo nok at opkræve fuld moms af det hele......men som nystartet vil jeg helst ikke snyde mig selv og betale mere end der strengt taget kræves

hilsen

Kirstine

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)