Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omdannelse af ivs til personligt ejet selskab

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvordan omdanner jeg et ivs til et personligt ejet selskab. Kan simpelthen ikke finde noget omkring det på virk.dk og i Selskabsblanketten under "omdannelse" kan jeg ikke vælge personligt ejet selskab.

mange tak

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke omdanne til og fra et personligt selskab.

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad så hvis det er til et I/S

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke omdanne fra IVS = et selskab til personlig virksomhed som I/S også er - Det er umuligt. Du skal lukke IVS som er besværligt og starte op helt fra ny

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bruge den selskabsretlige konstruktion "omdannelse." Du kan sælge eller lukke selskabet. 

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, hvad så hvis jeg har etableret firmaet gennem en iværksætterkonto og havde tænkt mig at poste flere penge i det?

Kan denne rettighed overføres til et nyt selskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du roder ting sammen  -for der er stor forskel på selskab og virksomhed men det enkle svare er givet nej - men du får jo penge retur ved at lukke dint IVS hvis ikke pengene er tabt. Du lyder som en af alt for mange der får stiftet IVS uden helt at vide nok. Prøv at ofre 44 kr + moms på DK s eneste bog om IVS HER I LINK 

Det som også lyder lidt ?? er hvor mange penge har du brugt via iværksætter konto for at stifte IVS helt konkret?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, selskabet blev ellers oprettet efter advisering fra revisor. Det lader til at jeg må forsøge at hakke mig igennem årsregnskab/årsrapport i så fald.

 

Der blev indskudt ca 180.000 gn iværksætterkonto, og da der er planer om yderligere investering, er det så ikke en mulighed at lukke ivs ned og starte nyt personligt ejet selskab, da der jo så skulle investeres ca 90.000 påny i forbindelse m etablering

Fra Aarhus V
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Det lille Regnskab Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så slemt er det vel heller ikke -
Den revisor må jo også have adviseret dig om, at der skal bogføres jævnligt, så du har resultatopgørelsen, balancen, bilagene og kasserapporterne.

Endelig kan du ikke slippe for regnskabet 2014 nu, så det skal laves under alle omstændigheder - også hvis du sælger/lukker.

- Ingerlise

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

tja, da der stort set ikke har været nogen aktivitet i selskabet endnu virker det som fuldstændigt overkill. Men det genererer selvfølgelig bureaukratiske arbejdspladser i det offentlige

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)