Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

adsense ? Hvad er det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Jeg har nu læst om adsense,her på amino og blogs og jeg forstå det ikke..... jeg overvejer at tilmelde min side maler-murer.dk og aupairagency.dk til dette.

Selv om jeg har læst mange artikler forstå jeg svagt hvad adsense er.

Affiliante- det er nemt det er reklamer man skal have på sin side, men hvad er adsense? Jeg har tilmeldt mig på google. Skal man f.eks få en kode fra goodle adsense, som man skal bruge , når man på blogs eller debatter og hver gang når man debattere kan man linke med den kode til sin side?

Er der nogle som har en konkret eksempel??

Mange tak

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er reklamer du betaler google for - reklamer for din side/firma o.l. - ikke noget du tjener på. Man kan nogen gange få promotion codes til adsence som type rabatkupon, eller kom gratis igang

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Adsense er altså også noget du tjener på...

Google adsense er noget du melder dig til, laver din reklame formater, får et stykke kode og indsætter på din hjemmeside hvor du vil have den.

Så bliver der vist reklamer som GOOGLE finder relevant for den besøgende der er... Medmindre han har adblock selvfølgelig.

Her tjener du så som regel pr. klik, men i nogle tilfælde også få ører for pr. visning. Du skal have mange besøgende før du får noget ud af dette, da du ikke ved hvilke reklamer en besøgende ser. Din hjemmeside skal i øvrigt godkendes af google, og der er et loft for antal reklamer pr. side du har. 

Gå ind og tilmeld dig på google adsense, det gratis. Se om du bliver godkendt og eventuelt prøv det af. 

Så nej du bruger ikke koden på andre sider, men på din egen hjemmeside. 

En anden måde at bruge adsense på er som John siger, at betaler for reklamer der skal ses af andre.

2 slags kunder her altså: En for hjemmesideejeren der ønsker at tjene på reklamer.

En for viksomhedsejeren som vil betaler for at sine reklamer bliver set. 

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Du kan kort læse om de to nævnt ovenfor, på dette link.

God søndag :-)

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Adsense er noget du tjener penge på ved at vise reklamer for Google. Du placerer en kode på din hjemmeside og Google sørger så selv for at vise de mest relevante reklamer. Du får både penge for visninger og kliks.

Adsense er ikke et sted hvor du kan betale for at få dine reklamer vist - det hedder adwords.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maler-murer

Adwords: Her tilmelder man sin hjemmeside google adwords og de viser reklamer til din side forskellige steder, dette afhænger af målgruppen, produktet/ydelsen osv. Du betaler til google for at de viser dine reklamer frem.

Adsense: Her tilmelder du en eller flere hjemmeside til google adsense. Her er det så det omvendte af Adwords. Hvis din/dine hjemmesider godkendes af google, der er nogle kriterier som du kan læse lidt mere på deres underside. Når din side er godkendt, så kan du ud fra din hjemmeside vælge den størrelse af bannere du vil have bliver vist frem på din side. Dette kan være horisontalt, vertikalt, responsive osv. Kommer helt an på hvor du gerne vil have reklamerne på din side. Du kan ikke selv bestemme hvilke reklamer der bliver vist frem, da google via nogle af deres logoritmer finder ud af hvad der fungerer bedt på din side. Så alt det klare de. Hver gang der er en person der klikke på en af dine reklamer fra google adsense, vil der tikke nogle klejner ind på kontoen. Hvor meget et klik er værd er meget forskelligt. det kan være 10øre og op til flere kroner. Du vil ikke modtage pengene med det samme men en måned efter en måneds optjening. Du skal også sætte en grænse op, hvor meget du ønsker at have udbetalt. Igen, dette kan du læse om på deres hjemmeside. En vigtig ting du ikke må gøre er at klikke på dine egne reklamer, de opdager det og din konto bliver lukke uden nogen form for advarsel og du vil miste de penge du har optjent. De tilgiver ikke snyd. Hvordan adsense kan se ud: http://de-sjove-jokes.dk/sjove-billeder/ kig ude i højre side under Annoncer. Når du er på siden kan du jo prøve at trykke Ctrl + F5 så kan du se at reklamer skifter.

AffiliateAfilliate er hvor du modtager kommission eller % del af en solgt varer for en hjemmeside, her gælder det om at du sender kunderne videre fra din hjemmeside til en anden hvor de så køber et produkt. Er din kommission på 10% vil du tjene 50kr hvis en vare til 500kr bliver solgt.

Håber det var forklaring nok :)

God weekend.

Mvh. Alexander

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Andreas skriver det, vil du også modtage penge for visninger af reklamerne. Du skal dog op på et højt antal visninger før det giver noget. Glemte at skrive det i min tidligere post Smile

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)