Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvidplade bil købt med Cvr nr.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Asian Living Skrevet kl. 05:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal købe ny brugt bil og har fundet en Citroen C4 på hvide plade bil som forhandler kun vil  sælge til cvr nr. 
Jeg har et lille enkeltmandsfirma, hvor jeg køre ca. 25.000 km om året hvoraf halvdelen af km er firmakørsel. 
Hvordan skal sådanne en bil føres ind i mit regnskab mht. køb af bil samt udgifter ved benzin og andet ? 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Nielsen:
 

Jeg har et lille enkeltmandsfirma

Anvender du virksomhedsskatteordningen (VSO) eller ?

Svaret anhænger en del heraf!

Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Asian Living Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg anvender ikke VSO.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke VSO så kan en hvidpladebil slet ikke indgå i virksomheden. I øvrigt tror jeg det ville blive for dyrt da du ville skulle beskattes af mindst 160.000 + miljøafgift hvis du havde bil til rådighed. Alle udgifterne ville så måtte ligge i virksomeden men med billig bil og din kørsel lyder det langt bedre med privat bil og fradrag for kørepenge efter statens takster

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/fri-bil.html handler om fri bil regler og beskatning men som sagt ikke muligt uden du bruger VSO

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html handler om det fradrag du kan tage i personlig indkomst ved at benytte egen bil

Iøvrigt skal du være opmærksom på, at det med kun at sælge til CVR ofte betyder anderledes garanti/reklamationsret (mindre)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ikke VSO så kan en hvidpladebil slet ikke indgå i virksomheden. I øvrigt tror jeg det ville blive for dyrt da du ville skulle beskattes af mindst 160.000 + miljøafgift hvis du havde bil til rådighed. Alle udgifterne ville så måtte ligge i virksomeden men med billig bil og din kørsel lyder det langt bedre med privat bil og fradrag for kørepenge efter statens takster

Fuldstændigt enig med John... Jeg begik netop denne fejl for nogle år siden - og kostede mig en del penge. 

Årsagen til at han kun vil sælge til CVR, er for ikke at have noget ansvar med den bagefter, og derfor sælge den lidt billigere.. 

Du kan højst sandsynligt nok godt overtale ham til at købe den som beset stadig - til privat.. Det er bare en lidt dårligere slutseddel for dig som privat, men hey, du havde de samme dårlige vilkår som erhverv. 

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

køb den i dit cvr nummer - og sælg den videre til samme pris til dig selv

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)