Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskuddet lader vente på sig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit webshop er 1,5 år gammel . Jeg har selv bygget den op lavet hjemmesiden. Mine kunder får jeg primært via de sociale medier. Jeg har en meget aktiv Facebookgruppe på over 3000 medlemmer. Kontakten derigennem og høj personlig service er det der har virket.
Jeg har ikke brugt penge på anden reklame.
Shoppen er startet op med en privat opsparing på 20.000 kr. Denne gik dengang til hjemmeside og varerlager, reoler mv.
Mit varerlager er med tiden vokset fra 50 typer varer til ca 300 varer. Desuden har jeg købt ny computer for det løbende overskud.
Jeg har ordre hver dag og omsætter for gennemsnitlig 20.000 kr om måneden.
Jeg bruger rigtig meget tid, kærlighed og energi på min webshop. Men jeg har også en fuldtids lederstilling og 4 mindre børn - så 100 % kan jeg ikke være ved webshoppen.
Som det er nu, kører det hele fint rundt. Jeg udvider mit lager en lille smule hele tiden og begynder at finde ud af, hvilke varer jeg skal undgå mv. Desuden kan jeg se at jeg har mange faste kunder der kommer igen og igen.
Jeg synes dog at bankkontoens plus, hele tiden sluges af sukkerafgifter, moms og varer indkøb.
Er det bare tid der skal til, før at jeg får et stabilt overskud eller er det noget andet der skal til.
Det med at finde et større lager og satse på udvidelse, er ikke noget der kan lade sig gøre for mig pt.
På forhånd tak
Hilsen Sabine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

det går slet ikke at bedømme om det bare er tid der behøves ud fra det du skriver. Der skal meget mere detailviden til. 

Et par detaljer - Overskud brugt på computer - Hvis du har den hjemme og bruger den privat også har du så husket at dele momsen så du ikke trækker fuld moms fra

Varelager fra 50 til 300 - du husker vel at varelager ikke er udgift før varen er ude af huset igen  varer til indkøb sluger ikke dit overskud overhovedet som du skriver - det koster bare likviditet

Moms - sluger dit overskud - nej det gør det ikke, for moms er slet ikke del af dit driftsresultat og betales kun af slutbrugere - Det er en del af din pris, men slet ikke del af dit resultat og kan aldrig sluge overskud

Jeg tror du skal ofre lidt på en bogholder/revisor der lige checker din tilstand - lager, fremtid osv og kan rådgive om, du kan få overskud på det du laver eller ikke og hvad der skal til. Ofte kan generalister faktisk hjælpe rigtigt meget med gode råd, selv om det ikke er samme branche

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)