Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pakker om lørdagen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Undrer mig lidt det ikke er bemærket herinde, men jeg læste følgende artikel i går: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/posten-vil-levere-pakker-om-loerdagen/5526739 om at postdanmark nu vil begynde at levere pakker om lørdagen. Det må da være et stort plus for rigtig mange webshops, og tænkte hvis i ikke selv har opdaget det, så var det måske en ide at kunne annoncere med at ordrer lagt fredag inden kl. xx, bliver leveret allerede lørdag (Østdanmark i første omgang, først i vest om et par uger). Men det kunne jo øge folks lyst til at få pakken leveret helt hjem, da en del flere jo er hjemme om lørdagen.

MVH
Hans
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange af pakkeleveringer bygger jo også på en gammel tid, hvor husmoren var hjemme det meste af dagen og der derfor altid var nogen til at tage imod formiddagskeveringerne. Det har altid undret mig at PostDK/GLS/etc. stadig har denne tilgang og det er klart derfor, at afhentning på udleveringssteder er i vækst som aldrig før.

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig. Der er jo en årsag til Hjem-is først kører ud efter ca. kl. 15 eksempelvis. Det er der kunderne er hjemme! Og hvis man nu antog et pakkefirma på samme måde først kørte ud fra kl. 14 startende de første par timer med erhvervsadresser, og så derefter private indtil ca. 21-22... Det ville jo gøre at pakkerne ikke skulle på tværs af landet først på natten, men kan vente til om morgenen. Det vil så igen gøre at webshops i teorien hvert fald kan pakke nogle timer senere og igen at køberne kan købe ind nogle timer senere og stadig få leveret næste dag... Ved at skubbe det hele får man rykket det og webshops kan give bedre service...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er jo igen et af de eksempler, hvor et område med for lidt konkurrence ikke udvikler sig med samfundet. Et andet eksempel kunne være bankerne. Hvorfor åbner de først kl. 10 (hvor de fleste er taget på arbejde) og lukker kl. 16:00 (hvor de fleste først får fri for arbejde). Det er efter min viden kun Nordea, som tilbyder telefonservice udover deres almindelige filial åbningstider :)

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

HansPedersen:
postdanmark nu vil begynde at levere pakker om lørdagen.

Helt sikkert en spændende mulighed. Både weekend og aftenlevering er rigtig gode services for kunderne - så det er da helt bestemt et skridt i den rigtige retning. Hvis de kunne få priserne lidt ned på deres tunge pakker (20-30 kg) ville jeg rigtig gerne bruge dem, da jeg egentlig tror deres "genkendelighed" for kunden er et væsentligt element i salget - men det er prisen jo også :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)