Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har planer op opstart af en lille enkelmands virksomhed, men er i tvivl om hvor meget jeg skal ligge oveni prisen når jeg både skal betale moms og skat??

Håber der er nogle der kan hjælpe mig ;)

Hilsen Sophie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - for skat afhænger af dit overskud og det aner vi jo intet om - vi kender slet ikke dine udgifter eller noget

Det eneste vi kan sige er, at på dine salgspriser skal du lægge 25% moms - som IKKE er en del af dit resultat = ikke en del af driftsregnskabet - og fra dine indkøb trækker du købsmoms = heller ikke del af dit driftsregnskab - så salgsmoms minus købsmoms er hvad du betaler i moms uden for selve driftsregnskabet

Så har du alle dine salg UDEN momsen minus alle dine udgifter uden moms og det er din fortjeneste og af den skal du regne med ca 43% skat 

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html som handler basalt om skat og moms for nystartede. Uden et budget, er der ingen der kan sige hvad din skat er - du kan sælge for 100.000 kr men ha omkostninger for 110.000 kr og så skal du absolut ikke af med skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)