Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man crawle DBU hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Må man crawle DBU's hjemmeside og så vise stilling og kampprogram i sit eget system? Jeg ville selvfølgelig lave et link hvor jeg henviste til hvor jeg havde fået dataen fra.

Mvh, Andreas

Mvh, Andreas Baran

Find billige madopskrifter på Su-mad.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja gør det bare. Hvis du har penge nok.

Nej det må du ikke det er en af de måder som de tjener penge på. Og det er store penge.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må formentlig godt crawle en hjemmeside, uden at det giver anledning til problemer. Men problemet opstår, når du tager oplysningerne og bruger dem på din egen hjemmeside. Nu kender jeg ikke DBU's hjemmeside, men de pågældende oplysninger er formentlig beskyttet efter ophavsretsloven, eksempelvis som "tabeller". Prøv at se ophavsretslovens § 71 (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=164796).

Nu skriver du ikke, om du vil vise alle oplysninger eller kun en del af dem, eller i hvilken sammenhæng, du har tænkt dig at bruge oplysningerne. Men jeg ville nok spørge om lov først, især hvis det er i en mere "erhvervsmæssig" sammenhæng, hvor du f.eks. har din egen fodboldhjemmeside med annonceindtægter.

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Selvfølgelig må man det. Ifølge lov om internet §42 må man frit crawle alle hjemmesider og bruge oplysningerne kommercielt, sålænge man efter de første 100.000kr omsætning, oplyser de hjemmesider man har crawlet, om at man har gjort det og nu tjent de første 100.000kr på deres oplysninger.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

ksvictor:

Selvfølgelig må man det. Ifølge lov om internet §42 må man frit crawle alle hjemmesider og bruge oplysningerne kommercielt, sålænge man efter de første 100.000kr omsætning, oplyser de hjemmesider man har crawlet, om at man har gjort det og nu tjent de første 100.000kr på deres oplysninger.

Dokumentation for det der... tak. 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den hjemmeside jeg ville vise det på er en side hvor jeg i fremtiden håber på at kunne tjene penge:-) det jeg ville vise var simpelthen hele stillingen som den er vist på deres side. Jeg har set andre gøre det, men har også set nogle hvor de ikke viser stillingen, men holdene i ligaen og så linker videre til DBU. Ville det være mere lovligt?

Mvh, Andreas Baran

Find billige madopskrifter på Su-mad.dk

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vinberg - dicm.dk:

ksvictor:

Selvfølgelig må man det. Ifølge lov om internet §42 må man frit crawle alle hjemmesider og bruge oplysningerne kommercielt, sålænge man efter de første 100.000kr omsætning, oplyser de hjemmesider man har crawlet, om at man har gjort det og nu tjent de første 100.000kr på deres oplysninger.

Dokumentation for det der... tak. 

Det kommer du ikke til at få. Jeg ved ikke lige, hvorfor "ksvictor" har behov for at skrive dette, men der findes ikke nogen "lov om internet" og det med de "100.000 kr. omsætning" er også opdigtet. 

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ahh ha,... benægter du at §42 findes, og internettet findes og at der findes en lov? Jeg fremlægger hermed internettet som min dokumentation :p

Det burde i første omgang være ret let at læse brugerbetingelser på en hjemmeside. Det vil svare på det første spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

NikolajS:
om du vil vise alle oplysninger eller kun en del af dem, eller i hvilken sammenhæng, du har tænkt dig at bruge oplysningerne

Bare lige for at prøve at forstå det hele bedre. Ville det så være lovligt ikke at gengive alt dataen, men fx. kun klubnavnene og så linke DBU på siden?

Mvh, Andreas Baran

Find billige madopskrifter på Su-mad.dk

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs brugerbetingelserne på deres hjemmeside, der står det om du må crawle den eller ej. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)