Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræver det en speciel tilladelse at ringe kold canvas?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, 

Jeg har lige startet en virksomhed, og sidder selv normalt som sælger. Derfor er det oplagt, at mine kunder kan fanges gennem telefonisk canvas-salg. Spørgsmålet lyder, om jeg skal have tilladelse til at hente numre fra virksomheder, når man ringer i anledning af salg

Jeg håber, der er en, der kan hjælpe :) 

 

//Patrick 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne ringe, men lad nu være med at gøre det for grove - der er ikke noget værre, end en irriterende telefonsælger :)

Tilmeldt 8. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om balance, det har du ret i :)

Tilmeldt 8. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tak for svaret :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det kræver ingen tilladelse - men det er forbudt at kontakte virksomheder, som har ansøgt om markedsføringsbeskyttelse. Det kan du se ved opslag i CVR-registreret. Her kan du som eksempel se et opslag på et af mine CVR-numre:

http://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=36425881&soeg=36425881

"Reklamebeskyttelse" siger "Ja", og man må derfor ikke kontakte selskabet uopfordret.

Hvis du køber dig til datalister med virksomheder, så burde de være sorteret fra - men spørg hellere, så du er på den sikre side.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

DU kan købe virksomheds data fra fx NN markedsdata eller lign, der kan du sortere på kryds og tværs for at finde din drømme kunder :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeppe (jeg kan desværre ikke anvende citatfunktionen, fra min mobil): Det du nævner er på sin vis korrekt, ved udtræk fra CVR-registret. Har man informationerne et andet sted fra, fx en telefonbog (uagtet om man er markedsføringsbeskyttet), er det fuldt lovligt at kontakte virksomhederne. Den var oppe og vende i en tidligere debat og hvis du er interesseret, sætter jeg gerne kilde på :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)