Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil købe en udlejningsejendom på tvangsauktion. Kan man vente med at oprette ApS'et til efter man har vundet auktionen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er interreseret i en udlejningsejendom som er på tvangsauktion, og jeg vil have den i et ApS selskab.
Mit spørgsmål er så om jeg kan tage til auktionen. Og hvis jeg så vinder lægge den lille sikkerhed i mit navn. Hvorefter jeg opretter et ApS og betaler resten der skal betales?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil jeg ikke mene du kan - du vil afgive bud enten som privat person og ha ansvar for det - eller som selskab og det har ansvaret og auktionen ved hvem de sælger til. Du kan ikke bare købe som en juridisk enhed privat og så betale som en anden ApS

Du kan sælge fra privat til ApS når du har købt - men det er nu ikke lysende let at få finansiering i bank/kreditforening til et ApS for udlejningsejendom, så har du ikke selv finansieringen, så er det op ad bakke og selvskyldnerkaution vil være et næsten 99% krav

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan man detWink

Vindes auktionen, så meddeler man, at køberen er "navn" eller ordre, hvorefter der i forbindelse med auktionsskødet anføres den korrekte køber.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

også lægge første betaling privat og så gennemføre købet som selskab - i forhold til "autikonen"?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

også lægge første betaling privat og så gennemføre købet som selskab - i forhold til "autikonen"? og nr man først har betalt sikkerhed privat - så nå at ha ApS til selve overtagelsen  smart - således belært tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Tonny. Hvis auktionarius accepterer det, så anføres der bare spørgerens navn med tilføjelse "eller ordre", så kan man ændre den juridiske køber senere. Og betaling kommer så fra selskaber. Selvom det skulle være spørger, der betaler vil det bare være et udlæg for selskabet.

Tror ikke det er noget problem for auktionarius at det sker på den måde.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

skal man /bør man så, først få OK fra auktionarius eller er det noget man som standard kan kræve?

Og så skal man vel også inden har afklaret, at et ApS der stiftes for at tage købet, kan finansiere det, så man ikke lige tror, at man slipper uden en personlig risiko, for jeg fornemmer, at hvis man skal bruge långiver til det ApS som stiftes efter købet, så vil en bank og kreditforening, kræve personlig selvskyldner kaution - så man risikomæssigt ikke er rykket så langt - eller?

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den som afholder auktionen, skal jo først fremmest søge at opnå så høj en pris som muligt.

Ofte vil budene på auktioner blive foretaget af repræsentanter på vegne af de endelige købere, hvor det først senere bliver muligt at se, hvem den reelle køber er. Repræsentanterne kan således være advokater m.v..

Det er jo naturligvis en selvfølge, at de indkomne bud på auktionen også betales efter nogle nærmere angivne vilkår og ofte afhængig af, hvem der på auktionen kan stille sikkerhed m.v..

Fra auktionstidspunktet kan der udmærket gå en "rum" tid inden der foreligger et auktionsskøde, så der vil i givet fald være rigelig tid til at få stiftet et selskab m.v.

Tonny

Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan blot byde, og aflevere sikkerheden hvis du er højestbydende.
Du har derefter 12 måneder til at tage auktionsskøde. Det er dog rigtigt at selskaber oftest mødes med krav om selvskyldnerauktion. Normalt kan udlejningsejendomme belånes med 60%.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)