Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt Wordpress fra Subdomain til Main

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er lidt urolig mht. at skulle flytte min nye hjemmeside fra et subdomain til mit main domain.

Sagen er den, at jeg har bygget en ny side på et subdomain (sub.domain.dk), og nu er alt klar til at gå live. Jeg har min gamle hjemmeside liggende på Main domain i (public_html) roden. 

Som det hele ser ud nu, så når jeg logger ind på FTP serveren, så har jeg subdomæne mappen hvor hele min Wordpress installering ligger i. Derudover har jeg public_html, hvor min nuværende hjemmeside ligger i.

Jeg har været inde på Wordpress Codex og mange andre sider for at læse lidt om det, men jeg er blevet mere forvirret end klogere på metoden. Men som jeg læser det, så skal jeg "bare" benytte mig af følgende:

(Moving Directories On Your Existing Server)

http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress#Changing_Your_Domain_Name_and_URLs

Mit spørgsmål er så, hvordan får jeg flyttet min hjemmeside fra subdomain til main domain så billeder, links m.m. passer til mit hoveddomæne?

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

De gange jeg har skulle flytte en wordpres side fra én server til en anden, (og derved fra ét domæne til et andet midlertidigt domæne) har jeg brugt duplicator: https://wordpress.org/plugins/duplicator/

Det den i realiteten gør er at den gemmer alle dine filer og database i en zip fil, samt den laver en installationsfil for dig.

Disse 2 filer (zip filen og install filen) uploader du så til din public_html mappe (og fjerne så de andre ting der ikke skal være der mere hvis der ligger en gammel side).

Du kører så din install via www.domæne.dk/install.php og herefter er det bare at følge instrukserne.

Jeg ved ikke om dette er den "smarteste" måde at gøre det på i forhold til wordpress hajer, men tilgengæld ved jeg at det virker ;)

Tilmeldt 16. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg nemlig også tænkt på, at det kunne være en løsning med duplicator. Men jeg tænker, at der må være en nemmere måde, nu hvor de forskellige strings ligger i den samme MySql database.

I teorien er det bare at flytte indholdet fra mappen "sub" til "public_html" - Men jeg er bare i tvivl mht. links, billeder, filer osv. om de også forstår at de har fået nyt domæne?

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Henrik Ørsnes Ure og Smykker Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer lidt an på, om du har brugt absolutte eller relative URLs i dine stier. Hvis du har brugt relative URLs, er det ret simpelt. Så kan du bare tage backup af alle filer via FTP og uploade dem til hovedmappen. Derefter skal du ændre home-url og site-url i databasen i tabellen wp-options til den rigtige adresse.

Du kan også ændre home- og site-url fra backenden, men så skal du gøre det inden du downloader filerne, og først når du er helt klar. Her kan de ændres under "indstillinger" -> "generelt".

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)