Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion via Alibaba

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ødis v. Kolding
Tilmeldt 21. Mar 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har lavet et firma, hvor jeg producerer et lille håndværktøj i aluminium. Dvs. jeg producerer ikke selv – jeg har fundet nogle danske firmaer, som kan dreje og fræse de dele jeg skal bruge. På den måde undgår jeg at investere i de relativt dyre maskiner der skal til for at kunne lave de dele mit produkt består af. Omvendt er der jo naturligvis en leveringstid, som er lidt længere end hvis jeg selv kunne producere.

På sigt overvejer jeg at finde producenter i Østen vha. Alibaba, da jeg kan se, at der er mange der udbyder de processer jeg har brug for (drejning og fræsning i aluminium). Mit spørgsmål er nu: er der nogen af jer der har erfaring med produktion via Alibaba? Jeg tænker mest på produktion efter egen tegning, som det vil blive i mit tilfælde og allerhelst indenfor metal-bearbejdning, men jeg hører gerne fra alle der har erfaring med Alibaba – hvordan er det med kommunikation, betaling og fragt samt alle de ting man sikkert ikke i første omgang havde tænkt på skulle give problemer?

 

// Stensgaard

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe, 

Når du vil "lege" med Asien med noget som kræver 1/1000 del millimeters præcisition, så vil du ikke bruge hvem som helst. 

Før du overhovedet bruger en krone på det, så vil jeg finde en flok i fx Kina, der kan det. Finde en lokal tolk, og se og komme på det første og bedste fly til Kina. Den del her, skal du ikke undervurdere.. Alibaba kan bruges til at finde kontakter, ikke en skid andet. 

Jeg stoler ikke mere på en fra Alibaba, end du stoler på en fra den blå avis - altså det er ikke mere end kontakt formidling 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 51
Fra  SEGO Consult Ltd Skrevet kl. 04:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe.

Jeg har boet de sidste 3½ år i Kina og ved at der er en dansker som har en fabrik i Shanghai der producerer forskellige former for dele/komponenter i metal/alu til til forskellige højteknologiske produkter. Du kan kontakte Klaus Hansen på klaus@ejsen.com.

Mvh Steen Olsen

Tilmeldt 27. Mar 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Jannik - du må derud.

Sidder selv I Bangladesh, og må sige at helt simple ting, der synes absolut logiske, kan køre totalt af skinnerne. Inden for alle brancher.

Men synes mail vedr. nogle dansker derude dog, er et stærkt kort - tag en snak med dem.

En anden ting: Når du tager ud, skal du ikke kun sætte møde op med en leverandør. Sørg for at have måske 5 du besøger. og så vælger du den bedste af dem.

så har du noget at sammenligne med.

mvh

Alan

Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som maskinarbejder der har hørt en hel del historier (skræmmekampagner eller ej ift. østen), så vil jeg også klart anbefale dig at tage derud og se hvad du har at gøre med.

Det kan spare dig for rigtig mange kvaler mv. i fremtiden. En arbejdstegning som læses på én måde i DK kan potentielt læses forkert i et andet land. Dette er især gældende når man begynder at lave div. tolerancer på tegningerne.

Af en eller anden grund kan de desværre blive tolket forkert, og du KAN ende ud med en kæmpe ordre hvor det hele er spildt arbejde pga. en eller flere tolerancer som er overskredet.

Håber du finder ud af det :)

Fra Ødis v. Kolding
Tilmeldt 21. Mar 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle for jeres svar. Det gav lige lidt ekstra at tænke over :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

og regn med alibaba generelt ikke er store fabriker men mellemmænd der løser de opgaver du stiller dem så godt de kan ved at kontakte fabrikker de kender - og det behøver langt fra være samme fra gang til gang = langt fra sikkert at EN leverance som prøver har spor med næste leverance at gøre. Du bør som alle skriver, ha fat i en egentlig produktion du kan kontrollere og lave aftaler med. Det er ikke så dyrt at komme der ud og kontrollere når du har fået aftaler - ofte kan du få de fabrikker du har aftaler med til at hente dig i bil på hotel i Schenzen eller nogen gang Hong Kong - eller hvor det nærmeste nu er

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)