Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HASTER Hjælp til spørgsmål vedr omsætning v overskud

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ingerlise

tak - ja det er jeg med på, har måske bare ikke formuleret mig 100% korrekt.

Det jeg mener med at deres skøn er for højt, er ud fra de tal de kendte da de skønnede overskuet

og det er de tal jeg har skrevet i tråden (mine faktiske regnskabstal er ikke opgivet her, men de er lavere)

og derfor mener jeg at jeg burde have ret til en ekstra ordinær genoptagelse! de kendte omsætning og køb

og jeg har ingen ekstra indtægter . 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

nej, de kendte ikke nogen tal. Det forhold at du ikke har afleveret selvangivelsen er en stærk indikation på at der ikke er styr på forholdene, desværre.

SKAT kan ikke basere deres skatteopkrævninger på dine momsangivelser.

Der er ingen garanti for at SKAT tager sagen op igen, men såfremt du skal have held med det, så brug hellere reelle årsager, og lad være med at føre skylden over på dem. De har IKKE ud fra dine oplysninger her begået nogen fejl.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

BLE:
men jeg syntes bestem heller ikke det står tydeligt, her mener jeg ved indkomstårets udløb?

Hvis dit regnskabsår fulgte kalenderåret - så udløb indkomståret for 2010 den 31/12 2010.  

Da reglen om genoptagelse siger at det skal ske senest den 1. maj i det fjerde år efter indkomstårets udløb så vil det blive den 1. maj 2014( 2011 - 2012 - 2013 og 2014).

Da den frist er overskredet er muligheden som tidligere nævnt i tråden om der kan gives ekstraordinær genoptagelse. som jeg forstår det - så har SKAT allerede afvist dette. Dette betyder, at du så må klage over dette afslag til skatteankenævnet. Med de oplysninger som har været fremme i tråden så er det efter min mening en stortset umulig sag.

Som Tonny Skov korrekt nævner er du faktisk sluppet meget billig med den skønsmæssige ansættelse som SKAT har sat dig til for 2010. For at køre denne sag vil du have brug for ekspertise. Det er en udgift som dels vil kunne komme i forsøget på at få sagen genoptaget og bagefter også i relation til at få ansættelsen endeligt på plads. Her taler vi om honorarer som kræver at det skal være endog pæne beløb, du skal have tilbage fra SKAT før  det vil være rentabel for dig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Whiskey

Det vil nok også komme dig til skade i en evt. genoptagelsessag, at du har haft 4 år til at genskabe dine tabte data. Det må siges at være rigelig tid til det. Så du kunne selv have klaget over den skønsmæssige ansættelse langt tidligere (indenfor fristen).

Og som andre også skriver er det ikke noget argument "at de kender din omsætning". Nej det gør de ikke, det er jo bare tal du har oplyst. Skat har ingen dokumentation for tallene. Du kan jo f.eks. have opgivet for lidt i salgsmoms (jeg siger ikke, at du har gjort det).

At dine data er gået tabt ved en vandskade er formentlig heller ikke et argumen,t der vil bære igennem ved en evt. genoptagelsessag. Du har pligt til at sikre, at data kan genudskrives (læs tage backup og opbevare denne forsvarlig, så den ikke går til samme med de oprindelige data), hvilket du ikke har gjort.

Det er min opfattelse, som flere andre her i tråden, at du skal være tilfreds med SKATs skønsmæssige ansættelse.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er godt skønnet af Skat. Det er meget tæt på din egen opgørelse. Hvis du ikke ønsker at Skat skal anslå dit overskud, så er det muligt at indsende selvangivelser med de relevante beløb. Det kan ikke have været særligt vigtigt for dig, hvis det har taget 5 år gør du spør rundt på amino. Der er en typisk forældelse frist på 5 år.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har 3 små sjove historier om nogle oplevelser jeg har haft omkring Skat.

Den første foregår rimelig mange år tilbage Min nabo forelsker sig - i Indien.

Han har et sommerjob i Tivoli, hvor han tjener rigtig mange penge og efterfølgende rejser han til Indien og kommer hjem når Tivoli åbner igen 1. maj.

Nå - han rejser så til Indien og der kommer brev fra Skat - de har sat hans indkomst til xx, hvorfor der er en ekstrabetaling på xx.

Han ved det ikke - så der bliver sendt rykkere. Desværre går han hen og bliver syg i Indien, så han kommer ikke hjem og arbejde i Tivoli, først året efter igen.

Det blev en rimelig sej kamp mod Skat, og først da en fornuftig medarbejder fandt ud af at Fogeden havde haft besvær med at komme ind i lejligheden og han indrømmede at han gik rundt i uåbnede kuverter fra Skat, at man tog sagen op igen og det endte i sidste ende godt.

Den anden historie, er min søn som havde et fritidsjob 2 eftermiddage/aften om ugen. Han tjente rigtig godt.

Der kommer så brev - årsopgørelsen - og jeg kan se spændingen i han ansigt, da han åbner brevet.

Nej nej nej - det er ikke rigtigt - han vor virkelig ulykkelig - kan det virkelig være rigtig at jeg skal betale 31.000 kr. - og jeg skrub griner og får selvfølgelig at vide at der ikke er noget at grine af.

Jeg siger - nej du har ret - du skal ikke betale 31.000 du skal betale 3 x 31.000 - hans ansigtsudtryk var rimeligt sjovt.

Hurtigt kunne han se at det måtte være en fejl, og næste dag ringede han til Skat og i løbet af telefonsamtalen på 20 - 30 minutter fandt man fejlen.

Han fik efterfølgende penge tilbage.

Den sidste historie, var en ex-kunde jeg havde lavet regnskab for - hvor vi afbrød samarbejdet pr. 30/6. Hvorfor det skete kan jeg ikke huske.

Da året er omme og han skal lave regnskab er hans nye revisor forsvundet med alle han bilag. Dengang var det noget som tit skete, kan huske en som gik ned med stress og flyttede til Italien, det koste klienterne en del penge.

Jeg bruger C5, og når jeg afslutter en klient, afleverer jeg regnskab, regnskabsfiler - til evt. brug for ny Revisor, diverse regneark og selvfølgelig alle bilag. Kort sagt jeg afleverer alt, og efter 3 måneder sletter jeg hans filer på min computer.

Lige præcis denne kunde brugte jeg C4, hvor også mit eget regnskab lå, så jeg kunne ikke bare slette hans, så det har jeg adgang til . Jeg kunne så udskrive første halvår ud og de 2 foregående års regnskaber og jeg sagde at han kunne jo foreslå Skat at de doblede de tal som var fremkommet i første halvår, da det nok var et sandsynligt resultat.

Det godtog Skat.

Og lige en mere.

Jeg bliver ringet op - kan jeg lave hans regnskab, da han er blevet uvenner med sin nuværende Revisor.

Ernst and Young - de var uenige om en regning.

Han kommer forbi med sine bilagsmapper og vi snakker. Jeg bladre bilagene igennem og ser regningen fra E&Y og tænker umiddelbart at jeg måske burde gange min timebetaling med 5, så den kommer lidt tættere på den regning jeg så.

Det måtte godt gå lidt stærkt, for Skat havde skønsmæssigt sat han indkomst til 300.000 (det er en del år siden).

Jeg kunne jo se det regnskab som E&Y havde lavet og jeg spurgte til hvad han tidligere havde tjent.

Så de 300.000 var et ok bud.

Det var et lige ud af landevejen regnskab bortset fra at han 2 gange havde været i Kina og havde et hav af bilag på Kinesisk. Enkelt og hurtig løsning, alle træk på hans kreditkort = rejseudgift.

Jeg er færdig og skal aflevere, kikker på mit timeforbrug og konstaterer at hvis jeg skriver en regning ud på det faktiske timeforbrug til min normale timesats, vil han nok se det som useriøst, så jeg dobler beløbet.

Jeg ringer til ham og siger at jeg er færdig og han kan hente sine bilag eller hvis han vil beholde mig, så vil jeg gerne have den stående til evt. brug til næste regnskab.

Han spørger til hvad han skal betale mig, og kommentaren var - det var dejligt billigt.

Han spørger hvad han har tjent, og nu laver jeg muligvis en fejl.

Jeg fortæller at han har tjent 700.000 og at det er det beløb han skal betale Skat af.

Manden forsvinder, jeg har stadig hans bilag og han skylder mig stadig for arbejdet.

Det får mig til at tænke på en anden kunde jeg havde. Han kørte rundt i en stor VW firehjulstrækker på danske plader og ville gerne have en stor BMW på svenske plader, men det var umuligt at den finansieret.

Jeg hjalp ham til at få sin VW på svenske plader og tilladelse til at køre i Danmark. Det gjorde bl.a. at han fik en pæn pose penge retur for registreringsafgift.

Da krisen ramte ham i 2008, slog den meget hårdt.

Han var ikke i stand til at betale min regning og var uden firma og uden job.

Jeg solgte min virksomhed og har siden fået at vide at han ringede efter halvandet år og startede at afdrage på gælden - da han nu havde fået job og lidt penge som gav mulighed for at afdrage. Regning blev betalt over et par år, så jeg tror/håber han var glad for mig.

Uden hjælp fra Skat, havde jeg aldrig fundet ud af at få lov til at køre i Danmark på Svenske plader. Jeg havde været nettet igennem, men ikke fundet noget.

Alle mine mange oplevelser med Skat har været positive.

Og for godt ordens skyld - bilen jeg snakker om er en firmabil på gule plader - hvorfor det ikke må køres privat i den.

 

Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg havde fået at vide at mine data ikke kunne genskabes flere steder. mødte så et firma på en messe det havde en anden teknik og de kunne genskabe næsten 100% data derfor den tid. Jeg havde faktisk opgivet.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da heldigt du så havde gemt dit vandskade IT-udstyr i næsten 5 årSmile

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hund har ødelagt min harddisk, så jeg kunne godt bruge nummeret til den virksomhed. Det drejer sig om min harddisk fra 1983.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)