Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HASTER Hjælp til spørgsmål vedr omsætning v overskud

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino bruger.

Jeg har en lille enkelmandsvirksomhed, som tilbage i 2010 fik skønnet et overskud af min virksomhed fra SKAT. (lang historie

om hvorfor) men nu vil de ikke genoptage sagen om ændring grundet at tidfristen på de 4 år er udløbet. og de vil heller ikke genoptager

sagen som en ekstraordinær sag. Selvom de skriver følgende i deres § hvis der derimod viser sig at den skønsmæssige ansættelses åbenbart er for højt ansat i forhold til de tilgængelige oplysninger på det tidspunkt, hvor den skønsmæssige ansættelses er foretaget, vil der kunne være tale om en ansvarspådragende myndighedsfejl , der kan medføre ekstraordinær genoptagelse.

Tal:

Virksomhedens års omsætning.

Salg kr. 692.495.-

Køb kr 338.960.-

altså en forskel på kr. 353.535.-

Skat har skønnet mit overskud til at være kr. 380.000,-

Jeg spørger så skat hvordan din kan skønne mit overskud til at være højere end min omsætning? men det vil de ikke svare på

Mit spørgmål er : kan overskudet være det? og i overskudet skal der jo tages højde for afskrivning mm?

 

 

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

BLE:

Virksomhedens års omsætning.

Salg kr. 692.495.-

Køb kr 338.960.-

altså en forskel på kr. 353.535.-

Skat har skønnet mit overskud til at være kr. 380.000,-

Jeg spørger så skat hvordan din kan skønne mit overskud til at være højere end min omsætning? men det vil de ikke svare på

Mit spørgmål er : kan overskudet være det? og i overskudet skal der jo tages højde for afskrivning mm?

Det skønnede overskud er jo ikke højere end omsætningen, du skriver din omsætning er 692.495. Så umiddelbart virker det ikke forkert!

Nu ved vi ikke hvad Skat har baseret deres skøn på, men ud fra de tal du selv har oplyst virker deres skøn (efter min mening) ikke åbenlyst højt ansat.

 

Reglerne for genoptagelse, følger af skatteforvaltningsloven. Og jeg mener at fristen for indkomståret 2010 først udløber 1. maj 2015, men jeg vil ikke ligge hovedet på blokken for den frist. (Teksten i skatteforvaltningslovens § 26, stk. 2 er "senest den 1. maj i det fjerde år efter indkomstårets udløb")

Har du overvejet at kontakte en revisor som vil kunne hjælpe dig med at opklare om fristen overhovedet er overskredet?  

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Din skattemæssige indtægt er blevet skønnet som følge af at SKAT enten har underkendt din opgørelse, eller såfremt du ikke har indsendt nogen opgørelse. Det kan være forklaringen på at overskuddet er skønnet til et højere beløb end din opgørelse af dækningsbidraget (salg - køb).

Skal du have ansættelsen genoptaget ekstraordinært kræves det at din situation har været speciel. Feks at du som følge af alvorlig sygdom ikke tidligere har været i stand til at få forholdet bragt på plads.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fristen er formentligt udløbet 1. maj 2014

Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - skat kender både min salgs og købmoms. Giver det ikke et andet billede?


Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - skat kender både min salgs og købmoms. Giver det ikke et andet billede?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke nødvendigvis.

Såfremt du har undladt at indlevere selvangivelsen, så bliver din skattemæssige indkomst skønsmæssigt vurderet. Det at du har afleveret momsangivelser er ikke tilstrækkeligt for at undgå skønsmæssig ansættelse af din indkomst.

Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja det er rigtigt at de har skønnet det grundet manglende selvangivelsen. Og nu ønsker jeg at få genoptaget sagen ekstra ordinær pga af jeg mener deres skøn er for højt, ud fra de oplysninger som de har skønnet overskuddet efter. Da min omsætning minus min køb er under det beløb de har skønnet er mit overskud. Jeg vil ikke mene at mit overskud kan være højere en min omsætning, når min udgift til køb er trukket fra. Og der er stadig ikke taget forbehold for evt. Afskrivninger mm.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

BLE:
Og nu ønsker jeg at få genoptaget sagen ekstra ordinær pga af jeg mener deres skøn er for højt, ud fra de oplysninger som de har skønnet overskuddet efter

Betingelserne for ekstraordinær genoptagelse fremgår af skatteforvaltningsloven § 27. Som du har fremlagt din sag her, er det svært at se at du vil opfylde betingelserne for en ekstraordinær genoptagelse. Du er knap 1 år for sent på den.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er årsagen til at du først nu ønsker sagen genoptaget?

Hvordan vil du dokumentere at dine momsangivelser var 100% korrekte, og har du på nuværende tidspunkt en fuldstændig korrekt opgjort opgørelse af virksomhedens indkomst i 2010.?

Hvad er der ekstraordinært i din situation der gør at sagen er berettiget til en genoptagelse nu.

Jeg tror desværre ikke at du alene på baggrund af en uoverensstemmelse mellem dine momsangivelser og SKAT's skønsmæssige ansættelse kan få sagen genoptaget nu. Under alle omstændigheder vil det kræve at du kan komme med en fuldstændig dokumenteret opgørelse af dine indtægter og omkostninger.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)