Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogføres kørsel i hvidpladebil - blandet kørsel?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Sølvblad & Poulsen ApS Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg kører en del i min hvidpladebil firmamæssigt. 70%

Jeg fratrækker derfor 70% på udgifter (parkering, vask, benzin osv). På bilag som er på 100% notere jeg hvad 70% er og sætter dette ind i regnskabet (Dinero). ? nr 1: Er dette ok? I Dinero kan jeg kun vælge benzin i gulpladebil og har derfor valgt denne konto da jeg syntes den passer bedst af de muligheder. ? nr 2: Er dette ok?

Venligst

Jesper

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, 

Du må lige hjælpe mig, ejer du din hvidpladebil, eller gør dit firma?

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Sølvblad & Poulsen ApS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik

det gør jeg.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, 

Når det er din private bil, så kan du sådan set ikke afholde udgifterne i virksomheden på den måde. 

Parkering til et kundemøde, kan du nok sagtens trække fra - men ikke omkostningerne til at "holde" bil - som vask og benzin. 

Der skal du istedet udbetale kørepenge, efter statens takster. Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed uden VSO fungere det vidst lidt anderledes med et fradrag i stedet (søg efter John Hannovers indlæg - han er helt skarp på den del). 

Læs evt. lidt mere fra Anette Sand.. 

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Sølvblad & Poulsen ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jannik

hvad hvis jeg lader bilen indgå i virksomheden? (Er ikke i vso)

vh Jesper

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Der skal du istedet udbetale kørepenge, efter statens takster. Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed uden VSO fungere det vidst lidt anderledes med et fradrag i stedet (søg efter John Hannovers indlæg - han er helt skarp på den del). 

Korrekt, VSO giver flere muligheder.

Udover muligheden for at anvende Skat's takster til kørselsgodtgørelse, kan man i stedet vælge en omkostningsmodel hvor alle driftsudgifter (benzin, rep, forsikring og afskrivninger m.m.) føres som udgift i virksomheden med den andel som virksomheden anvender køretøjet.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

milan10000:

Tak Jannik

hvad hvis jeg lader bilen indgå i virksomheden? (Er ikke i vso)

vh Jesper

Hvis du ikke er i VSO kan en hvidpladebil ikke indgå i virksomheden.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Udover muligheden for at anvende Skat's takster til kørselsgodtgørelse, kan man i stedet vælge en omkostningsmodel hvor alle driftsudgifter (benzin, rep, forsikring og afskrivninger m.m.) føres som udgift i virksomheden med den andel som virksomheden anvender køretøjet.

Lyder lidt mærkeligt i mine øre.. Hvordan opgør du så hvilken andel man bruger i virksomhed vs. privat? Altså så ikke alle bare siger 99% virksomhed, og kun lige ned til Netto og tilbage privat så det må være 1%. 

Kan ikke lige forstå hvordan det hænger sammen rapporteringsmæssigt? Der er vel krav om en reel kørebog stadig? 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Lyder lidt mærkeligt i mine øre.. Hvordan opgør du så hvilken andel man bruger i virksomhed vs. privat? Altså så ikke alle bare siger 99% virksomhed, og kun lige ned til Netto og tilbage privat så det må være 1%. 

Kan ikke lige forstå hvordan det hænger sammen rapporteringsmæssigt? Der er vel krav om en reel kørebog stadig? 

Måden procenten bestemmes på er ved kørebog. 

Risikoen for forkert procenttal er ligeså stor som når der anvendes skat's satser, kravene til at bestemme den erhvervsmæssige kørsel er de samme. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Måden procenten bestemmes på er ved kørebog. 

Risikoen for forkert procenttal er ligeså stor som når der anvendes skat's satser, kravene til at bestemme den erhvervsmæssige kørsel er de samme. 

Godt at få bekræftet tak.. Spørgsmålet var bare baseret på @TS siger 70/30, men netop dokumentations kravne er jo det afgørende - det er den hårde administrative.. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)