Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan hun slippe for at betale??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 15. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har lejet mit hus ud i 3 omgange. Den første endte med en gæld på 14.000,- den næste gik det lige op. Men den tredje har virkelig gjort livet surt for mig og min kæreste.. Hun har lejet det i 15 måneder. Hun har et enormt overforbrug, hvilket gør at hun skylder penge alle vegne.

Huslejen som hun skulle betale for februar og derefter har hun ikke betalt. Jeg kunne ikke smide hende ud, da hun har 3 mindre børn. Det ville bare give mig ekstra udgifter til foged mm. Den 27 marts lukkede de for strømmen, så der flyttede hun hjem til sin mor  ( en ubetalt regning på næsten 30.000,- for el og varme) Og den 4 april flyttede hun sine møbler. Hun efterlod en gedigen rotterede i et stort rod både ude og inde(i nogle tilbygninger med fyrrum, vaskerum mm) , og har været fuldstændig ligeglad at hun fodrede rotterne med pizzarester og yoghurt i halvtomme katoner mm. Hun har truet mig med mange ting og virkelig været ubehagelig overfor mig.

Jeg har ikke fået nogen opsigelse, meddelte det bare i en mail den 2. marts at hun flyttede. Jeg har også haft svært ved at få huset udlejet igen, da dem der så det med affaldet overalt selvfølgelig ikke kunne se sig selv i huset. Det tog en uge at få ryddet op efter hende.

 Hun har selvfølgelig modtaget boligstøtte, uden at betale husleje. Hvilket jeg vil underrette udbetaling Danmark om.

Når depositummet er spist op, så ender hun med en gæld på mindst 20.000,- Og jeg har for en uge siden fået åbnet for el og varme igen i mit navn. Jeg skal, hvis ikke de trækker sig igen, skrive kontrakt i morgen, med indflytning 1. juni. Altså 4 måneder uden husleje og 2 måneder hvor jeg betaler for el/varme.

Så her kommer mit spørgsmål:

Udover det det koster at gøre i stand og manglende husleje (incl. vand), skal hun så ikke også betale for el og varme i 3 måneder, eller indtil huset er lejet ud igen ?? 

Håber på et svar, der kunne give mig klarhed over hvor meget hun ender med at skylde mig. Det kommer nok til inkasso, men så må jeg jo bare have tålmodighed. For hun skal ikke slippe af sted med det, bare fordi jeg er et godtroende fjols.

 

Hilsen Lone  

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har uden tvivl et økonomisk krav her og må tage fat i en advokat. Det er surt ja, men sådan kan det gå - i fremtiden må du ganske enkelt forsøge at finde nogle "ordentlige" lejere, da det ikke lyder til at du har været lige heldig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første hænger udlejer som udgangspunkt ikke på lejers ubetalte elregning.
Varmeregningen er alt efter om den kører igennem dig eller direkte til hende.

Men send hende en skrivelse med indleveringsattest på det er afleveret på posthuset (ca. 15 kr) hvor i du skriver at du betragter hendes fraflytning og manglende betaling for at lejemålet er ophævet med de aftalte 3 måneder pr. 1/5 således der forsat skal betales husleje til 1/8.
Herefter skal du sørge for at sætte det til leje straks, da man som udlejer har pligt hertil når lejer er fraflyttet og stadig betaler leje.

Ligeledes skal du også give hende en frist på 10 dage til at afhente hvad hun måtte mangle da du i såfald må se dig nødsaget til at bortskaffe dette.

De timer og penge du måtte bruge på at rydde op og smide væk, skal du så lave en opgørelse over, og så skal du naturligvis senest 14 dage efter aftalen er slut sende opgørelsen til hende - igen med indleveringsattest.

Har du ikke hendes adresse kan du købe den på kommunen for 52,-

Når du så sender den samlede opgørelse giver du hende en betalingsfrist på min.10 dage.

Husk endelig at tage billeder som dokumentation for svineriet, hvis det skulle ende i en retssag.

Skulle du får brug for hjælp kan du skrive til mig på jrm@arbmannd.dk da jeg sammen med et par kammerater har juridisk rådgivning efter vi studerer jura på Aarhus universitet, og hjælper derfor folk med småsager og lejesager til billigere priser end ved en advokat.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 05:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Det er en rigtig øv situation du er i, jeg kan virkelig føle med dig.

Det er godt du har nogle som ved noget om jura, som kan hjælpe dig, men jeg vil give dig et "negativt" input, som jeg håber du kan bruge.

Du kender måske udtrykket, man skal ikke smide gode penge efter dårlige.

Det er sket at nogle udlejer deres ejerbolig, til en for høj husleje, som efterfølgende bliver nedsat, men det har du nok styr på.

Du skriver hun har en ubetalt regning på 30K for el og vand, normalt er elforbrug en sag mellem lejer og elselskab, det kan aldrig komme dig ved.

Omkring vand - ved jeg ikke. Hvis det er dig som er leverandør af el/varme/vand, skal du kunne bevise at hun har haft det forbrug du mener hun har, eller er du lidt på den.

Du skriver at hun skylder penge alle vegne, så lad os antage at du ikke - ved hjælp af foged - kan gør udlæg i en Mercedes eller ejerbolig.

Lad antage at du kan bevise alle dine påstande og hiver hende i fogedretten, så er det sådan at den ene kreditor ikke må forfordeles frem for andre, så lad os antage at din gæld udgør 10% af hendes samlede gæld, og hun udviser god vilje og vil afdrage 400 pr. måned, så vi du modtage 40 kr.

Har hun ingen større indtægt, og er hendes mindste barn 4 år, vil hun som sådan være fredet de næste 14 år.

Skulle det ske at hun skal hjælpes på fode igen, kunne det være at hendes gæld blev væsentlig reduceret, så det beløb du får  tilbage måske slet ikke står i forhold til de udgifter og ærgrelser du har haft.

Skulle hun få et godt job og vælge ikke at betale dig, så vil fogeden kunne aflægge besøg med henblik på at tage pant i noget hun ejer. Og du betaler hver gang.

Hun kan leje bolig, vaskemaskine, TV, computer, bil, sommerhus, kort sagt - have et liv i lidt luksus.

Jeg syntes ikke du skal have en følelse af at du er et godtroende fjols, men nok nærmere at du er et godtroende godt menneske, som nu er kommet lidt uheldigt af sted - du skal jo også videre med dit liv, så glem det og lær af det.

Som du beskriver hende - så ser jeg nok nærmere hende som et stakkels menneske, som ikke helt har forstået hvad der foregår omkring hende, Har du nogensinde set noget TV med Amalie, hun kommer også galt af sted fordi hun ikke helt er på bølgelængde med mange andre.

At underrette udbetaling Danmark om at hun ikke har betalt husleje - kommer du ingen vegne med, Loven siger hun har krav på at få det tilskud, og om hun så betaler husleje er uvedkommende. Endelig vil du jo gerne have betaling og hvis hun om 2 måneder betaler - så har hun jo brugt tilskuddet helt korrekt.

Skal du endelig gøre noget, så har hun 3 børn, og de 3 børn skal der tages hensyn til. Derfor burde du måske underrette Kommunen, så de mere aktivt kan gå ind og hjælpe hende, så både hun og børn får en bedre tilværelse.

Håber du kan bruge det til noget.

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun opsagde lejemålet den 2. marts. Det betyder, at hun skal betale husleje for marts, april, maj og juni måned. Nu har du så genudlejet pr. 1. juni, så den måned skal hun ikke betale leje for.

Du kan ikke kræve betaling for el-, vand- og varmeforbrug i opsigelsesperioden (men godt faste udgifter), da hun allerede er flyttet. Målerne skal aflæses ved fraflytning, og så laver du et slutregnskab for forbruget.

I forhold til mangler, så skal du ifølge loven senest 14 dage efter lejer flyttede have gjort de mangler gældende, som du vil kræve, at lejer skal betale for at få udbedret (oprydning, maling, slibning af gulve osv.). Man kan i lejekontrakten aftale at forlænge fristen, men er det ikke sket, så er det 14 dage. Normalt regnes fristen fra den dag, hvor lejer afleverer nøglerne til lejemålet til udlejer. Den frist må vel her skulle regnes fra den 4. april, hvor hun flyttede sine møbler, og udløber altså om kun 2 dage. Mangelslisten skal sendes til lejers nye adresse og bør sendes både anbefalet og med almindelig post. Kender du lejers e-mail adresse, kan du også sende den hertil mod kvittering (men ikke kun pr. e-mail). Overholder du ikke fristen, kan du slet ikke gøre mangler gældende.

Herefter kan du opgøre dit samlede krav og sende hende en opgørelse. Betaler hun ikke, så kan den gå videre til inkasso. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har brug for rådgivning i forbindelse med inddrivelsen af dit tilgodehavende.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom "nogen" åbenbart er uenige i at din tidligere lejer skylder dig husleje Lone, vil jeg da lige henvise til artikel fra EkstraBladet, bragt idag: 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/lejere-smurte-hus-ind-i-lort-de-burde-ikke-have-boern/5524616

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle hun ikke meldes til de sociale myndigheder i kommunen, hvis hun bor sådan med sine børn ?

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg vil helt sikkert sige at det er noget du skulle gå til advokat med! 

de ved bedst hvad du skal gøre 

held og lykke 

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Fredericia
Tilmeldt 15. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal alle have tak for jeres indlæg.. Det er jeg meget taknemmelig for. Jeg følte mig meget magtesløs, og har nu fået vendt det hele inde i hovedet.

Da den økonomiske bet jeg får helst ikke skulle blive større, så vil jeg ikke bruge penge på advokat. Da det nok er utopi at tro at hun vil betale noget overhovedet. Så jeg vil se tiden an, og måske vil jeg på et andet tidspunkt agere.

Sporene efter hende er nu fjernet, og jeg har i dag lavet kontrakt med en familie, der flytter ind den 1 . juni. Så tabet bliver på omkring 20.000,-, hvis jeg ikke regner med den tid vi brugte at rydde op efter hende, og den tid vi skal bruge til at gøre huset i stand. Og da jeg ikke har så meget i lejeindtægt i år, så vil det vel nok give lidt penge tilbage i skat, til næste år.

Hun havde apropos artiklen også en lille hund som var lukket inde på hendes kontor, og som aldrig var ude i haven. Hun samlede bare lortene op engang imellem. Der var heldigvis gulvtæppe på, som nu er smidt ud.  

Om jeg vil melde hende til kommunen, ved jeg ikke.. Jeg har jo ikke rigtig nogle argunmenter for det, da børnene nok ikke har været i nærheden af rotterne, da det er i nogle tilstødende bygninger og ikke i selve huset hvor børnene befandt sig. Men Udbetaling Danmark, vil jeg kontakte. Hun har foreløbig inkasseret støtte for 3 måneder, og da der stadig kommer post så risikerer jeg at hun ikke har flyttet adresse, og vil modtage støtte for næste måned også. Jeg fandt et hav af uåbnet post i hendes affald, så hun har ingen interesse i at få sin post. Jeg ved heller ikke hvor hun bor, så jeg skriver fraflyttet på hendes post og sender det retur.   

Igen skal i have 1000 tak for jeres tid..

 

Hilsen Lone

   

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej
Som du beskriver hende SKAL hun meldes til kommunen efter min mening.
Og hvis hun kan finde på at mishandle sin hund på den måde Ja hvordan mon børnene så har det !?
Hun lyder langt fra en som kan tage vare på børnene eller sig selv.
Jeg synes at du som et ansvarligt menneske har pligt til at anmelde det til kommunen, så må de se på sagen.

Hun skal ihvertfald have fjernet hunden og ikke have lov til at have dyr.

Og du har vel taget billeder af det hele hvordan det så ud som bevis ?

Min mening
mvh
Anders


Side 1 ud af 1 (10 indlæg)