Kære aminoer, |
Hey,
Jeg har for et år siden selv startet et lille designfirma med produktion i DK, så jeg kender udemærket dit problem:)
Kunderne forventer at skulle gange deres kostpris (ex moms) med 2,5 for at have udsalgsprisen (incl moms). dvs. at de vil give 400 kr plus moms for at have en udsalgspris på kr 1.000
hvis det drejer sig om ikke-mad varer - hvis det er mad er det 2,2.
Vi måtte selv leve med en meget begrænset avance på vores første produkt, da kostprisen blev meget høj - det var ikke nogen succes og kan ikke anbefales:(
100 kr. for emballage lyder meget højt, men nu ved jeg jo heller ikke hvor meget det fylder - på dette punkt kan det klart anbefales at undersøge markedet, da vi har fået tilbud på 40-50 kr for en kasse og er endt med at betale 3-4 kr, ved at gå lidt på kompromis.
Håber det giver mening, eller må du skrive:)
-Kim