Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told procent af Alkohol

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle herinde der er vidne om hvor jeg kan finde told procenten for importen af alkoholsprodukter udenfor EU, som virksomhed.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Om der er told på Alkoholholdige produkter afhænger af hvad for et specifikt produkt der er tale om.   Er der tale om alkohol eller spiritus skal der også betales punkafgift på  150 DKK pr. liter 100 % alkohol.

Ved import fra lande udenfor EU skal du have tilladelse af fødevarestyren samt SKAT.

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcus

Når jeg kommer i tvivl omkring told og moms priser bruger jeg dette værktøj http://www.toldpriser.dk/toldberegner.

Du kan under menupunktet til højre også finde reglerne, når du importere uden for EU.

-Mads Thomasen

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har godt stiftet bekendskab med toldberegneren før, men jeg kan ikke rigtigt finde en kategori der dækker varegruppen champagne, og vodka. 

- Marcus Langkilde

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sig at hvis jeg har 39 flasker af 12% så svarer det til 12*39=468% hvorefter man siger 150kr*4,68=702kr Er punkafgiften så lig med 702kr? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg skrev at punkafgiften på 150 DKK var for spiritus - for vin, champagne og hedvin gælder nogle andre lavere satser for punkafgiften. Afgifterne kan du finde på Skats hjemmeside.  0,7 liter vodka med 40 % alkohol vil koste følgende i punkafgift:  0,7 liter x 0,4 x 150 DKK =  42 kr. i afgift.

Glem alt om toldberegneren, brug i stedet toldtariffen til at finde produktet varekode, som du skal bruge for at finde toldsatsen.   

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=170970

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)