Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frokostordning til håndværkere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg på nogen måde gerne vil give mine medarbejdere en frokostordning hvordan kan det så gøres sådan at det kommer til deres fordel.? Der er tale om håndværkere som er ude og arbejde i marken. Jeg kunne godt tænke mig at give dem en madpakke med, jeg har snakket med den lokale leverandør, han vil gerne levere maden til dem så de kan dreje forbi og hente den om morgenen inden de drager ud på byggepladsen. 

Har jeg nogen mulighed for at trække noget af beløbet en madpakke vil ca. komme til at koste 40 kr. om dagen. Måske mindre.

Jeg er interesseret i at omkring de muligheder jeg har for at give mine medarbejdere en fordel og sikre dem at de får en sund kost. Jeg vil også rigtig gerne høre om der kan være nogle skatte fordele i det for medarbejderen. 

/Christian

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt selv denne artikel, men har svært at forstå deres ikke særlige venlige menneske sprog :) 

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1897048 

Spørgsmålet er om hvis nu at virksomhedens medarbejdere køber udover de 541,25 og afregner det direkte med leverandøren er det ok? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er på ren midlertidig arbejdsplads så MENER jeg du har fradrag for udgiften - dog ikke momsfradrag for den faste bespisning ved midlertidig arbejdsplads mig bekendt

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fradrag-bespisning-og-rejse.html Det forudsætter de er ude på midlertidige arbejdspladser med alt jeg ved  de kan ikke tage den i firmaet uden det så skal være frokostordning hvor reglen kan googles - men det er noget med, at medarbejderen betaler efter skat 15 kr for standardmåltid svarende til 3 stk brød og 20 kr hvis der følger en vand med - og så er der også udgiftsfradrag, men igen som jeg husker det ikke momsfradrag - mener du kan google momslovens § 42 stk 1 nr 1.og skats juridiske vejledning D.A. 11.5.3 

her om muligt momsfradrag ved visse møder og enkle specielle overarbejdssituationer (skat er ikke ret generøse i tvivlstilfælde som jeg har set afgørelser http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645725 -  også lidt her http://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Sider/Hvornaar-kan-du-faa-momsfradrag-for-bespisning-ved-overarbejde.aspx 

Kun ved meget specielle situationer vil alm bespisning af personalet kunne give momsfradrag generelt - ex under afholdelse af nødvendige ekstra møder o.l men læs lige linket for det er let kompliceret og vent ellers gerne på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Tak for dit svar, noget af det du referer til har jeg været inde og læse? Jeg ved ikke om det bare er mig, men det kan godt virke som sort snak for mig. Det er ikke ligefrem skrevet super læsevenligt for os ikke jurister :) Måske du kan hjælpe med en god forklaring. 

Hvordan kan jeg på nogen måde gøre sådan at medarbejderene får mulighed for at få noget sund og ernærende kost uden de bliver plukket. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke lettere end det du har fået. HVIS det er ren midlertidig arbejdsplads hver dag, så vil jeg mene du har fradrag for udgiften til alm mad (men ikke fradrag for momsen på det) ellers hvis de tager den på virksomheden skal der laves frokostordning og de skal betale 15/20 men det er alt sammen i forrige link

Måske hvis du har en revisor, så skulle du høre ham. Bespisning KAN være et gråområde hvis ikke klart midlertidig arbejdsplads og fast og kun i meget få tilfælde vil momsen kunne være fradrag som også gennemgået i forrigere

Skat er bedøvende ligeglade med om du serverer sund kost eller nutellamader - så det er ikke argumentet. Alm frokost ordning hvor medarbejderne skal af med 15 eller 20 kr/måltid er måske heller ikke bedst beskrevet som at plukke folk - når de får et godt SUNDT gratis måltid

Jeg tror en revisor - eller bindende svar fra skat - ud fra helt konkret beskrivelse så man forstå at/om det altid er midlertidig arbejdsplads osv vil give dig mest sikkerhed hvis du ønsker at betale det - uden moms fradrag men uden medarbejderne skal betale for kantine ordning når vi her taler om fast bespisning hver dag.

Du kan også håbe på eksperter herinde kommer med svar - så du ikke pludseligt tages med bukserne nede og skal af med skat fordi du ikke kunne trække fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)