Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhost tillader ikke MySQL backup

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skiftede for halvandet år siden webhost - ikke fordi der var noget galt med min gamle udbyder, men fordi jeg gerne ville have bedre sikkerhed og support i forbindelse med bl.a. backup. Prisen på mit Premium Webhotel er på 185 kr./måned og altså i den dyre ende. 

Jeg tager jævnligt backup af min MySQL database, men nu er det ikke muligt længere. Svaret fra min webhost - som jeg i øvrigt måtte vente 17 dage på - er:

"Vi har kigget på sagen og kan konkludere at serveren er sat til max at kunne eksportere 512 mb (0.5 gb). Dette er desværre ikke noget vi ønsker at sætte højere op. Problemet skyldes dog phpmyadmin så du kan evt. prøve at bruge et andet program der er lavet til backup."

Er det normal praksis, at webudbydere ikke tillader backup af databaser over 512 MB?

Mange hilsner

Lasse

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tritonus:
Er det normal praksis, at webudbydere ikke tillader backup af databaser over 512 MB?

Hej

Du kan evt. prøve at gøre som vi tilbyder vore kunder som ønsker at lave remote backup, dvs udenom scripts der ligger på webhotellet/det udbyderen tilbyder.

https://www.webhosting.dk/files/howtobackup.php

hvor du kører et program på din (windows) PC. Grunden til du ikke kan køre over 512 Mb er at din udbyders PHP memorylimit er låst til 512 Mb, nemt at rette til og til den pris du betaler, burde det være noget de gik ind og gjorde med det samme, men der er måske andre grunde til dette ikke bliver gjort.

Proceduren foroven er beregnet til at du har adgang til din mysql udefra.

Mvh WebHosting A/S

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tritonus:
Er det normal praksis, at webudbydere ikke tillader backup af databaser over 512 MB?

Der er ikke nogen normal procedure indenfor dette - det er helt op til de individuele hosting firmaer. 

Lyder lidt dumt, at de ikke via et CRON job, kan sætte MySQLDUMP op til at lave det i en Tar.gz fil. 

Giver nok ikke lige mening, kort sagt et server job der via et normalt modul der ligger sammen med mysql-serveren, kan generer det i en komprimeret fil. 

Du kan jo bruge fag-termerne til at spørge dem. 

Det er formenligt bare fordi de ikke har lavet en løsning til det. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

WebHosting Support:
Du kan evt. prøve at gøre som vi tilbyder vore kunder som ønsker at lave remote backup, dvs udenom scripts der ligger på webhotellet/det udbyderen tilbyder.

Dette kræver at de har åbnet for port 3306 på database serveren til public. 

Det er sjælent jeg er stødt på det. 

Dog kan det være at de har et kontrolpanel hvor du først skal tillade din egen IP adgang til netop dette. 

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret begge to. Min webhost er åbenbart ikke helt så urimelig, som jeg først troede. 

Det lader til, at jeg skal have fat i et remote backup program. Jeg bruger Mac, så programmet til PC kan jeg desværre ikke bruge - men mon ikke der findes noget open sourcenettet. Jeg vil tro, de har åbnet for port 3306 (uden at vide, hvad det er), når nu de selv foreslår et eksternt backup program.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tritonus:

Tak for svaret begge to. Min webhost er åbenbart ikke helt så urimelig, som jeg først troede. 

Det lader til, at jeg skal have fat i et remote backup program. Jeg bruger Mac, så programmet til PC kan jeg desværre ikke bruge - men mon ikke der findes noget open source på nettet. Jeg vil tro, de har åbnet for port 3306 (uden at vide, hvad det er), når nu de selv foreslår et eksternt backup program.

Hej

Hvad du kan gøre er at finde mysqldump til Mac, det er en del af MySQL pakken så den burde være at finde, evt. kan du installere MySQL på din Mac og få programmet af den omvej.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - mysqldumper virker perfekt. Jeg fik i hvert fald downloadet en sql-fil på 371 MB, så jeg tror, den har fået det hele med :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tritonus:
Tak - mysqldumper virker perfekt. Jeg fik i hvert fald downloadet en sql-fil på 371 MB, så jeg tror, den har fået det hele med :-)

Hej

Det er perfekt :-)

Mvh WebHosting A/S

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)