Jeg har lavet et tidligere indlæg om Import fra Kina og nu hvor jeg troede jeg havde styr på processen, er jeg igen blevet i tvivl. Havner jeg i fragtfælden? Jeg har modtaget en kontrakt fra min leverandør via Alibaba med tilhørende Trade Assurance. Først havde jeg bedt om FOB, men efter at have læst nogle indlæg omkring processen, ville jeg gerne have fragten inkluderet hele vejen til Københavns Havn. Nu er anmodet, CNF. Efter at have læst videre er jeg nu blevet i tvivl igen. For jeg kan se et par blogs om, at speditøren selv sætter de lokale omkostninger i Danmark, uden man kan gøre noget ved det? Så, er det korrekt forstået at min leverandør laver en aftale med en dansk speditør, EFTER at jeg har bestilt ordren og at jeg ingen indflydelse har på denne prissætning og dermed kan risikere at betale høje summer for at modtage min leverance fra Københavns Havn? I så fald, hvad kan man gøre og er det bedre at få DAT eller DAP i stedet? Mvh. Jacob |
http://www.incoterms2010.dk/cfr.html
Det giver ikke mening, at rådgive dig ift. fragt, når vi ikke kender mere til godset eller dit behov.