Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning efter udtrækning af aps

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber i kan hjælpe

Hvis jeg opretter et aps til et firma som skal starte op og indsætter penge som jeg har tjent ved fuldtids arbejde og som jeg har betalt skat af , og som skal bruges til at betale banklån ned som er brugt til at køæbe varer for til viderer salg. når så lånet er betalt og der er overskud i aps skal jeg så beskattes igen hvis jeg vil træøkke penge ud.

Med venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

De penge du har brugt til at stifte kan du ikke trække ud på anden måde end ved at lukke selskabet eller sælge anparterne - Når det en gang sker, så er pengene skattefrie at trække ud - evt overskud ved salget er aktiebeskattet - og evt tab giver dig fradrag i aktieindkomst for tabet.

Det er helt som hvis du havde købt Maersk aktier - du kan kun få pengene ved at sælge dem igen - Det er en investering i dig selv

Du kan få penge ud af ApS på to måder i det daglige - løn med skat - eller når du har beskattet overskud - udbytte med udbytteskat og ikke på nogen anden måde

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John for hurtigt svar,men har et spøsmål til

Det er at vi skal tilbagebetalle et lån på 350000,-  til banken de 20000,- er brugt som garanti til skat og resten er brugt til indkøb af varer, hvad syntes du er skattemæssigt bedst at vi starter firmaet op aps eller hvad gør vi .

Venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle nok vide meget mere end lige det - men hvis I kan tilbagebetale lånet med indtjening, så ville jeg stifte ApS med de beløb

¨Det som I skal bruge til varer er jo fint nok (går ud fra I køber når selskabet er stiftet), det vil jo indgå som en værdi på samme 330.000 kr som I har brugt og der vil der jo være en indtjening hver gang I har et forbrug af en vare. De 20.000 som garanti til skat lyder lidt uvanligt men de vil jo også ha en værdi på 20.000 kr som skat skylder jeg, så længe garantien ikke udløses

Jeg ville dog sætte mig med en revisor og få alt beregnet. Alene det at få lånet på 350.000 kr er jo ret stort

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar , det er 200000 kr skat skal have på en garantikonto

Vendlig hilsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)