Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejerlejlighed inkl. lejer og opsigelse - er den 100 procent sikker?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. lejeren er advokat med speciale i leveret og arbejder med rådgivning i dette til hverdag. Det er derfor jeg er så forsigtig og vil være 200 procent sikker på at hun ikke kan trække mig ind i en årelang retssag hvor hun bestridet gyldigheden af hendes egen opsigelse. Det kan godt være at jeg vil ende med at vinde sagen, men for mig er det afgørende at der aldrig kan blive en sag. Jeg skal være sikker på at jeg kan få fogeden til at smide hende ud første dag hun bor der ulovligt. Kan man ringe til fogedretten og høre dem om dette?

Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lejeret skulle der have stået

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg aldrig du vil kunne være 100% sikker på, da lejer altid vil kunne kalde opsigelsen for forfalsket. Det kan du kun komme ud over ved at tage lejer i hånden og gå forbi en notar.

Sølvpapirshatten af - hvorfor skulle lejer opsige sit lejemål, for efterfølgende at forsøge at trække opsigelsen tilbage - vel og mærke velvidende at dette ikke er muligt?

Med mindre lejers opsigelse er fremkommet på en ikke-hæderlig måde, som f.eks. ved tvang eller under trusler, så har jeg svært ved at se dit skrækscenarie for mig.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du nu køber lejligheden, så skriver du selvfølgelig købsaftalen under med advokatforbehold. Når så din advokat gennemgår handlen med dig, så kan han samtidig vurdere, om opsigelsen er i orden, og at du ikke risikerer noget i den forbindelse. 

Du er velkommen til at kontakte mig for en pris for gennemgang af handlen, og vurdering af opsigelsen m.m.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AnyFellow

Jeg forstår godt at du er forvirret. Sagen er at nuværende ejer af lejligheden deler netværk med nuværende lejer. Når nuværende ejer af lejligheden beder lejer om at skriver under på en opsigelse, så tænker jeg at hun først og fremmest skriver under på den, fordi hun vil undgå at få problemer og et dårligt rygte "ude i byen" qua deres fælles netværk. Nuværende ejer siger (mellem linjerne) til mig, at hans kontakter og netværk kan ødelægge hendes forretning og karriere og jeg tror ikke engang han behøver at true med det for at lejeren forstår hvad der er på spil. Derfor skriver lejer under nu, men om to år, når nuværende ejer er ude af ligningen, så har jeg en stærk formodning om, at hun vil gøre alt hvad der overhoved er muligt for at blive boende. For det første bor hun meget billigt og centralt. For det andet hader hun mig som pesten og jeg er sikker på det vil være en fornøjelse i sig selv at blive boende alene for at ødelægge mit liv.

Kan du uddybe det med notraren? Det er jo den nuværende ejer der skal tage hende ned forbi en notar - hvad er det præcis jeg skal bede ham om i den forbindelse?

Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Det kan bestemt sagtens være, at jeg tager kontakt til dig. En anden (AnyFellow) skriver noget med at opsigelsen kan komme forbi en notar for at blive endnu mere gyldig. Ved du noget om dette og giver du ham ret?

 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det vel heller ikke forkert at sige at opsigelsen er underskrevet under en form for indirekte tvang?

En notar sidder på et dommerkontor og kan bekræfter underskriften på et juridisk dokument (ikke indholdet). Det vil derfor være stort set umuligt efterfølgende at påstå man ikke har underskrevet dokumentet.

Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret i, at der vil være tale om indirekte tvang. Spørgsmålet er så, om lejer senere kan påråbe sig "indirekte tvang" som en begrundelse for at opsigelsen er ugyldig. Da tvangen er indirekte vil der jo ingen beviser være for den og begrebet giver juritisk set ikke mening - for mig i hvert fald.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Et bi-spørgsmål:

Er lejligheden virkeligt så interessant, at du vil påtage dig risikoen for alle de problemer der eventuelt kan opstå? Det lyder som en konfliktfyldt situation, og der findes trods alt mange lejligheder i markedet - så jeg ville nok kigge mig om efter noget andet.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan gardere dig juridisk, men lejer vil altid kunne trække tingene i langdrag uanset hvad du gør. Hun skal jo bare påberåbe sig et eller andet. Foged kan sætte lejeren ud men er der tvivl om det juridiske grundlag for udsættelsen, så vil fogeden ikke medvirke før der foreligger en dom.

Hvis du har en forventning om at lejer vil gøre alt hvad hun kan for at gøre livet surt for dig, hvis du køber lejligheden, så kan du ikke gardere dig på nogen som helst måde, og jeg ville i givet fald holde mig væk fra en handel under disse betingelser.

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)