Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejerlejlighed inkl. lejer og opsigelse - er den 100 procent sikker?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt mig at købe en ejerlejlighed og der følger en lejer med. Sælger af lejligheden har fået lejer til at indgive en skriftlig opsigelse, hvor lejer opsiger sit lejemål juli 2017. Hvis jeg køber lejligheden, kan jeg så være 100 procent sikker på at opsigelsen er gældende og fuldkommen ufravigelig således, at jeg kan være bom-sikker på frit at kunne disponere over lejligheden 1. august 2017? 

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ligger inde med en skriftlig opsigelse af lejemålet, så kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne give problemer.

Du skal bare være opmærksom på, at du (mig bekendt) overtager pligten til at refundere eventuelt depositum, samt lade lejeren "bo de tre måneders forudbetalt husleje op".

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

..... men afvent lige svar fra en som er klogere på det end mig.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Lund:

..... men afvent lige svar fra en som er klogere på det end mig.

I det tilfælde af at lejeren skulle fortryde sin opsigelse og tilbagetrække den - så tror jeg ikke du kan smide vedkommende ud, når vedkommende har boet der i over 2 år. 
Men prøv at tage fat i en boligadvokat vedr. dette. www.agera.dk 
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Tak for dit svar. Jeg har været nettet rundt før jeg skrev her og også læst det skriv fra familieadvokaten som du linker til. Derinde står der, at "når udlejer har modtaget en opsigelse...". Problemet i mit tilfælde er, at jeg som kommende udlejer ikke har modtaget nogen skriftlig opsigelse fra lejer. Lejer har kun sagt op til det der til den tid vil være "tidligere udlejer" og familieadvokatens skriv er ikke 100 procent klart i forhold til den specifikke situation. Umiddelbart vil jeg da formode, at jeg må træde ind i stillingen som udlejer og altså overtage tidligere udlejeres stilling forstået på den måde, at jeg bliver ham i juridisk forstand og i forhold til opsigelsen. Dette er dog kun min formodning og jeg køber helst ikke noget il over 3 millioner alene på formodningen om, at jeg en dag får lov at benytte det selv... 

Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder fornuftigt.

Har tidligere set boligadvokater kommentere opslag herinde, så mon ikke også de vil kommentere på dit,.... og ellers ved jeg at der bliver tilbudt gratis advokatbistand rundt om i landet med jævne mellemrum.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis lejer har sagt op overfor den nuværende ejer af ejendommen, så er opsigelsen også bindende overfor den nye ejer (dig). Lejer kan ikke efterfølgende trække sin opsigelse tilbage, medmindre ejeren accepterer det. 

Ud fra det du fortæller, så bør du være sikker på, at lejer flytter som skrevet. 

For en sikkerheds skyld vil jeg foreslå, at du tager en personlig snak med lejer og får hans ord for, at det er korrekt, at han vil flytte som skrevet, og at han også bekræfter det skriftligt overfor dig. Bare så du er sikker på, at det rent faktisk er lejer, som har skrevet opsigelsen.

Det potentielle problem er nemlig, at man ikke kan opsige en lejer af en ejerlejlighed, medmindre man selv vil bruge den (1 års varsel), og det endda kun, hvis det specifikt står i lejekontrakten, at man kan gøre det. Den nye lejelov der træder i kraft til sommer lemper lidt på de her meget strenge regler.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt, at opsigelsen følger lejligheden og ikke den specifikke udlejer.

 

Problemet er, at lejer er ekspert i udlejning og at hun hader mig som pesten. Jeg har derfor en kraftig formodning om, at hun vil gøre alt hvad hun kan får at sabotere at jeg får mulighed for at overtage lejligheden, når vi når frem til opsigelsesdagen. Hvad kan hun gøre for at forsinke/spolere at jeg får min lejlighed til den tid? Hvad hvis hun bare bliver boende og nægter at flytte? Kan jeg så få fogeden til at sætte hende på gaden øjeblikkelig med hendes to år gamle opsigelse i hånden, eller vil hun så kunne tinge mig igennem år-lange retssager?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er min opfattelse, at du så kan sætte hende ud med fogedrettens hjælp, hvis hun ikke flytter frivilligt. 

Når du har købt lejligheden, skal du alligevel skrive til hende, at lejen nu skal indbetales til din konto. I samme omgang vil det være naturligt at bekræfte hendes opsigelse om fraflytning som nævnt. Så kan hun i hvert fald ikke bare lade stå til i 2 år uden at reagere.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)