Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg ønsker at starte noget med en lav investering, kan det lade sige gøre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har 50.000 og går rundt med en mindre iværksætter i maven, hvad er godt at kaste sig ud i? Hvad ville være godt for en som mig som ikke har erfaring og styre på reglerne/loven etc.?

hvilke gode råd skal jeg have med på vejen i denne rejse?

Mvh

Caio

Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Apr 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Blue North Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nunnz,

1. Når du starter på relativ bar bund ville den største sikkerhed for succes nok være at analysere dig frem til hvad du er dårlig til frem for hvad du er god til, og derefter enten undgå det eller finde en at starte med som dækker dine mangler. 

2. Uanset hvad du giver dig til, så hold rede på det kedelige, nemlig dine løbende udgifter, og sørg for at lave både en ordentlig forretningsplan og budget, du vil få brug for begge dele at kalibrere op i mod når virkeligheden melder sig og intet går som du regnede med.

3. Forbered dig på at en virksomhed først er stabil efter 2-3 år, det er lang tid at holde fast i. 

4.  Sørg for at have opbakning fra dit bagland, det kan vise sig uvurderligt når det hele er lidt op ad bakke ind i mellem. 

5. klø på og tro på dig selv. 

God fornøjelse, 

Thomas

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

For 50.000 kan du godt få dig en mindre app, web applikation eller webshop, og faktisk vil jeg mene det er meget fornuftigt at starte ud med et beløb i den størrelsesorden, ihvertfald til ens første projekt. Her er det jo altid en god idé at starte "småt" - du kommer sikkert ikke til at kunne leve af det, men du vil lære meget, og måske kan du så efter det 3 eller 4 projekt nå til en situation hvor du kan leve af det.

Men når det så er sagt så skal du også forvente at skulle bruge lidt tid og penge på markedsføring og salg, hvor meget kommer helt an på hvad det er for en løsning og hvordan du forventer at nå dine kunder.

Det første du skal gøre er at finde noget du brander for, og noget som du ved noget om - herefter skal du blive helt skarp på:

1. Hvilket problem er det du løser ?

2. For hvem løser du det ?

3. Vil de betale for at få det løst, hvis ikke hvem vil så ?

4. Kan det løses (teknisk / konceptuelt / juridisk osv) ?

En anden løsning kunne være at kigge på om du kunne købe en eksisterende løsning - her du du måske tage et kig på Aminos virksomhedsbørs.

Anyway - Held og lykke

/Morten

Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker jer begge for den tilbagemelding og det føles som om jeg stadig har lidt vejen foran mig, så jeg vil nok søge efter partnerskaber hvor der allerede er en som har viden og forståelse af hvordan det fungerer. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)