Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til indtjening på blog søges - niche: Mad/Have

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har i lidt mere end et år haft hjemmesiden www.madoghave.dk, hvor jeg blogger om opskrifter, køkkenhave, havetips m.m. Opstarten var en forlængelse af min facebookgruppe Mad og Have, som jeg har haft siden 2012, og en naturlig udvikling af mine drømme om at kombinere opskrifter med havetips. For ti år siden drømte jeg om at lave en kogebog, men som tiden gik, udviklede der sig andre muligheder, og jeg valgte det digitale medie. Mad og Have har ca. 4500 sidevisninger hver måned men har aldrig været tænkt det som en indtjeningsmulighed.

Jeg har dog nu valgt at satse lidt større og har oversat konceptet til engelsk, nemlig www.food-and-garden.com på opfordring af flere udenlandske mennesker (ikke venner eller bekendte) Den engelske hjemmeside er stadig under opbygning, og jeg mangler at lægge ca. 70 opskrifter ind, men grundlinjerne er på plads, og jeg har oprettet profil på diverse sociale medier, herunder også en Youtube-kanal (intet indhold endnu - er igang med den første video). Hele grundideen er at opfordre folk til at dyrke deres egne grøntsager, krydderurter, bær m.m., og vise dem, det ikke kræver særlige evner eller udstyr at lave god, hjemmelavet mad. (Hvis jeg kan, kan alle andre også). Jeg vælger desuden at fokusere mere på dansk mad og danske traditioner, men udgangspunktet skal altid være, at det skal være sjovt og nemt)

Jeg går nu og leger med tanken om at kunne have en indtjening på bloggen. Jeg ved, det kræver meget tid og hårdt arbejde at have en indkomst den vej, og jeg sikkert aldrig kommer til at leve af det, men det er en idé, der skal afprøves, og så må det briste eller bære.

Jeg kan se, det er begrænset, hvad man kan tjene via AdSense, så tanken om affiliate salg har strejfet mig, og måske på sigt en webshop.

Selv om jeg ved en masse om hjemmesider og har selv har lavet mine to egne sider, ved jeg intet om salg eller indtjening via en hjemmeside. Jeg håber, I vil komme med gode råd eller ideer til, hvordan det kan lade sig gøre. Alle gode råd modtages med kyshånd. Tak for jeres tid.

På forhånd tak!

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en engelsk side er det mest oplagte at finde nogle relevante informatiosproducter på Clickbank.com.

Der er der tusindvis af producter at vælge imellem og du behøves ikke blive godkendt, men kan få dine affiliate links med det samme.

Du kan evt. lave en blanding af bannerads og reviews eller endnu bedre få dine besøgende til at skrive sig op til dit nyhedsbrev hvorfra du kan blive ved med at promovere produkter til dem.

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se, jeg skal have gennemtænkt det noget mere. Umiddelbart virkede det jo nemt at gå på Clickbank.com, men jeg kan se, de links de tilbyder er lagt fra den standard, jeg gerne vil have på min blog - og tll dels også uden for området.

Men god idé med nyhedsbrevet. Den skal jeg vist lige have i baghovedet. Tak for input.

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal selvfølgelig helst kunne stå inde for det som man promoverer, men der er mange tusind at vælge imellem, så mon ikke der et par stykker der er brugbare. Alternativt kan du prøve med CPA offers som ofte er endnu mere profitable.

http://topaffiliateprograms.info/cpa-networks/

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 12. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt, held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)