Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af kunstfarver

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har brug for hjælp mht importere kunstfarver (vandbaseret)  fra et ikke EU land.

Der er  tegnet en produktforsikring her i DK.

Farver er produceret efter normer EN71-3 og der et stempel Not suitable for children under 3 year-old, på produkterne.

Jeg har snart et halvt år søger rådgivning, er ved at opgive, ingen konkret svar,  jeg får masser læse stoffer fra miljøministeriet ikke andet.

På forhånd tusind tak for jeres tid. Hilsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er det konkret du skal have hjælp til? 

Ud fra standarden EN71-3 virker det som om der er tale om produkter til børn, er det korrekt? 

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, netop sikkerhed for børn, når jeg er importør, så er jeg ansvarlig over produkter markedsføre her i DK. Hvordan lægger ansvaret hos producenten? Hilsen turk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Naturligvis bære du ansvaret for de produkter du sælger. Den standard du henviser til er for legetøj til børn, så spørgsmålet er om dit produkt overhoved er tiltænkt til børn?  Producentens ansvar afhænger jo helt af hvad lovgivningen siger i producentens hjemland.  I mange lande udenfor EU er det stort set umuligt at håndhæve et evt.  producentansvaret, da det juridiske system ikke fungere eller er korrupt.

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, hvad vil du anbefale? En71-3 har det ikke deres eget system for jeg man kan kontroller? Kan man lave aftale med producenten, for dem til at skrive under at sikkerhed er i orden? Hilsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Før man man sige nogen om hvad karv dit produkt skal opfylde, må du ligesom gøre dig klar om det er prof. kunstner farver til voksne ellerer tale om legetøj til børn.  EN 71-3 Er en standard for indholdet af tungmetaller i Lejetøj.    Det er ene og alene dig som importør der er ansvarlig for om produktet er sikkert.

 

 

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Både til voksne og børn, hvad har jeg er midler for at være sikker, andet end standard koder og sikkerheds rapporter? Hilsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

for at være sikker på at produkter overholder gældende lovgivning, må du få lavet dine egne analyser af produkterne, hvilket er rimelig bekosteligt.

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Har producenten ikke selv sørget for sikkerhed og skaffet certifikater? Jeg tænker på panduro hobby eller andre kunstfarverhandler, laver det analyser af produkter før de sælger, fordi jeg har googlet det, og du har ret i at det er bekosteligt :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

turk:
Jeg tænker på panduro hobby eller andre kunstfarverhandler

Du glemmer jo at der er forskel på at være importør eller forhandler.  Det er importørens ansvar at det importerede produkt lever op til gældende regler i EU. Når du ønsker at importere produkterne fra lande udenfor EU er det dig der skal sikre at produktet lever op til gældende lovgivning.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)