Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæp til afgifter, mons og skat når man importere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg håber dette indlæg kommer til at give mening, men nu får i altså det hele i en stor smøre. Og hvis jeg kommer til at glemme et par kommaer og punktumer her og der, håber jeg det går. 

Så jeg hedder Carl Emil jeg er lige fyldt 14 år. Og vil til at starte en webshop. Og i den sammenhæng er jeg lidt i tvivl, med hensyn til hvad man skal betale udover det man betaler for selve produktet, når man importere via fx. via Ebay fra kina/japan til Danmark når jeg siger "hvad man skal betale udover det man betaler for produktet" mener jeg hvad skal man betale med hensyn til moms, skat, uportafgift og det jeg ikke ved noget om, før og efter man har købt og solgt produktet. Jeg vil lige give et eksempel (de tal og ting jeg skriver her er ikke mit reelle udgifter salgspriser)

jeg køber via Ebay fra kina 5 gange 10 blyanter de koster i alt 500 danske kroner og fragten er gratis. Jeg sælger 5 pakker med 10 blyanter i for 200 kr stk og ialt 1000 kr jeg tjener så 500 kr og betaler køber så 10 gange 10 blyanter mere og sælger dem osv.           

Men hvilke afgifter osv. har jeg glemt 

lige til slut vil jeg lige sige et par ting. Jeg arbejde lige nu som webshop tekniker tre en halv time om ugen så det tekniske omkring webshops har jeg styr på. Og jeg kommer nok ikke til at omsætte for mere end 50.000 om året. Og jeg kommer nok heller ikke til at få et cvr nummer da jeg ikke er 18 år. 

Venlig hilsen Carl Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode spørgsmål men du må slet ikke optræde som virksomhed hvis du ikke enten er 18 eller har dispensation fra statsamtet, for du kan ikke sættes til ansvar som folk over 18 og må slet ikke kunne få gæld 

Du skal være 15 for at få dispensation http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html  har to links du bør læse - med evt løsninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har heller ikke planer om at starte virksomhed. Og man behøver da ikke have virksomhed hvis man bare skal sælge ting på en webshop men det jeg er bekymrerede for er om jeg gør noget ulovligt og ikke betale det jeg skal for at importere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl Emil Bager:

jeg har heller ikke planer om at starte virksomhed. Og man behøver da ikke have virksomhed hvis man bare skal sælge ting på en webshop men det jeg er bekymrerede for er om jeg gør noget ulovligt og ikke betale det jeg skal for at importere

Jo . men du har enten ikke læst de links du fik, eller forstår det ikke. Det at f.eks. sælge ting man køber til videresalt ER at drive virksomhed - uanset man har CVR eller ikke og klart ulovligt hvis man er under 18 og ikke har dispensation

Du kan så heller ikke lovligt importere fra uden for EU uden og du kan ikke få lovlige erhvervs betalingsløsninger til din webshop

Læs lige de to artikler der var i det link du fik

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret jeg tror forstår det nu. Så hvis jeg nu, da mine forældre har en virksomehed/cvr nummer laver min webshop osv. i den virksomheds navn kan det godt lade sig gøre. Men hvad skal jeg så betale ift. det senarie jeg stillede op i mit første indlæg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan lade sig gøre. Dine forældre kan da givet med deres CVR svare på dit spørgsmål

Simpelt - salgspris uden moms minus omkostninger ved købet (købspris) er det dine forældres CVR skal beskattes af med ca 44% formentlig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå vis du er ved at være lidt træt af mig men jeg føler stadig ikke jeg har forstået det helt. Hvis vi nu siger at jeg vil købe 10 blyanter jeg vil sælge på min webshop jeg køber dem over ebay fra kina de koster 100 kr, jeg sælger dem så for 200 kr og det får jeg jo så 100 kr i profit ud af, men så ved jeg jo godt at jeg skal betale skat af det som du siger, men hvad men moms, told og importafgift hvor skal jeg betale det hende og hvor meget skal jeg betale. Jeg håber jeg fik det forklaret rigtigt den her gang 

Venlig Hilsen Carl Emil

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du sælger dem for 200 indeholder det beløb både told og moms, som du skal trække ud af fortjenesten.

Du kan få en idé om beløbenes størrelse her: http://www.toldpriser.dk/toldberegner

/Nicolai

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)