Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig hæftelse?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har I vel stiftet- for havde I ikke det  - så var det helt klart at ApS var oplagt frem for IVS trods alt - da I skal bruge disse 50.000 i alle fald - og med 3 stiftere ville jeg ikke røre IVS med spidsen af "min ildtang" for at være ærlig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej vi har faktisk ikke stiftet selskabet som IVS endnu..
IVS og ApS er jo det samme ik? Man skal bare "spare" 25% op, indtil man har nået de 50.000 ?
Men det er nok åndssvagt ja, når man alligevel skal ændre det senere..

Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja også rigtigt. Det skal nok også lykkes mig :)

Men skal lige høre..
Vi er jo to om projektet, og vi begge er studerende. Hvis vi får den aftale med banken om 200.000 så hæfter vi for 100.000 hver. Men skal vi afdrage på lånet af vores private penge? Og er det fra dag 1 af, eller kan man indgå en aftale om at udskyde afdraget til måske om 2 år, når man forhåbentlig tjener penge i selskabet?

Jeg forstillede mig, at vi lavede en aftale om at afdrage om et par år, når man har fået en omsætning og deraf betale tilbage af overskudet? Men hvad så med renterne, de skal jo betales fra dag 1, af vores private penge.

Jeg vil bare gerne lige have det penslet ud, så jeg kan være lidt mere sikker :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendix26:
IVS og ApS er jo det samme ik? Man skal bare "spare" 25% op, indtil man har nået de 50.000 ?
Men det er nok åndssvagt ja, når man alligevel skal ændre det senere..
ja - det er det samme og så alligevel ikke - det koster jo også at ændre og der er mange argumenter for at gå direkte til ApS - som angivet her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-eller-aps.html 

har man mulighed for at skaffe midlerne ville jeg gå på ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendix26:
Vi er jo to om projektet, og vi begge er studerende. Hvis vi får den aftale med banken om 200.000 så hæfter vi for 100.000 hver. Men skal vi afdrage på lånet af vores private penge? Og er det fra dag 1 af, eller kan man indgå en aftale om at udskyde afdraget til måske om 2 år, når man forhåbentlig tjener penge i selskabet?

At i er studerende, er jo en ny information. Og med det, så kan jeg bestemt godt forstå at Banken vil have MERE sikkerhed, end hvis i begge var løn modtagere.

Lånet fra banken, kan være på så mange forskellige måder. Og jeg aner ikke hvad banken er villig til, og hvor meget de tror på jer. Jeg har set følgende kombinationer: 

1) Det mest normale: Afbetale måned for måned, stater øjeblikkeligt. 

2) Årlige afdrag

3) Betaler kun rente fx de første 12/24 måneder. 

4) Kvartals afdrag, enten på rente eller fulde afbetalinger

Mht betaling af lånet, vil i jo nok blive tvunget til at punge ud privat, dog kan det betales af firmaet via en mellemregning, så snart midlerne er der. 

Måske hvis banken virkeligt tror på jer, og de har sikkerhed i alt hvad i ejer, selv den ekstra etage på huset der ikke er bygget, og skyen ovenover - så kan det måske godt være de giver jer måske 12 måneders frihed, før afdragne sker. 

Men jeg er helt ærligt itvivl om hvor tit de gør det. Jeg har set eksempler på det - men det er ved at være nogle år siden. 

Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

okay tak for svar jer alle sammen! Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Et klart problem er jo, at lånet, selvom i kautionerer selv, gives til selskabet (ellers kan selskabet jo ikke få pengene uden at I så låner selskabet penge)dning

Når I får lånet har det ikke betydning for jeres kapital for så har I 200.000 kr i banken og en gæld på 200.000 kr, men når I bruger pengene til udgifter, så har I stadigt en gæld på 200.000 kr men ikke længere pengene i banken. Det vil så gi negativ kapital som klar risiko, og det skal man jo som udgangspunkt undgå.

Tilbagebetaling sker fra selskabet og forudsætter jo så, at selskabet har penge at betale tilbage med. Har det ikke det i starten, så kan penge jo kun betales tilbage ved hjælp at jeres personlige penge, og eneste måde at få disse penge lovligt ind i selskabet så det kan afdrage er, at I nu opretter et personligt lån som I skal ha markedsrente af fra selskabet og beskattes af - mens selskabet jo så har renten som udgift at fradrage.

Det er derfor ikke helt ukompliceret, at stifte for ganske få penge, og så låne en masse. Mit generelle råd er, at stifte med penge nok til at dække alle udgifter i starten, indtil der begynder at komme penge ind, som kan anvendes til at finansiere driften med. 

Dette og andet er med bogen om IVS 

En god gennemgang af budget og forretningsplan med nogle rutinerede, evt en revisor, kan være en god ide, når det skal besluttes om det er IVS, I/S eller ApS som er bedste løsning her hvor I under alle omstændigheder skal tage en personlig risiko

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)