Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmekontor

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude.

Jeg har et spørgsmål vedr. skat/moms..

Jeg har et mediebureau og arbejder hjemmefra, jeg har indrettet et hjemmekontor. Og i den forbindelse har jeg brug for et TV på kontoret (det gamle private som jeg har hængt op er gået i stykker) - ikke et B&O , men et 4000,- TV. Er det muligt at anskaffe sig sådan et uden at blive privat beskattet? Jeg har brug for TV´et for at kunne udføre mit arbejde.

Ser frem til at høre jeres indput.

/Peder

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du det 100% erhverv skal du behandle det som et alm. omks.

Bruger du det også privat skal det behandles som et blandet driftmiddel, Altså du skønner ved køb, hvor meget du vil bruge det privat den del kan ikke fratrækkes heller ikke moms.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har man sagt A må man også sige B.

En lille fidus, jeg går ud fra at du selvstændig og ikke i selvskabsform.

Så tænk ikke på at det er dit firma, men mit.

Jeg har bedt dig om at arbejde der og jeg har køb et TV, kan jeg fratrække det og kan jeg fratrække momsen.

Ja - det vil jeg mene.

Skal jeg betale Licens - Ja det vil jeg mene.

Ergo - er det firmaets TV skal firmaet sikkert også betale Licens, er det en fordel for dig.

Omkring hjemmekontor, igen egen virksomhed, bor du til leje er der store fordele med fradrag, men er den ejerbolig, så få endelig en Revisor ind over, du kan komme rigtig galt afsted hvis du lader virksomheden afholde nogle udgifter.

Lad mig evt. hære nogle kommentarer til dette.

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

FDB:

Skal jeg betale Licens - Ja det vil jeg mene.

Ergo - er det firmaets TV skal firmaet sikkert også betale Licens, er det en fordel for dig.

Jeg er enig i din betragtning om selve TV'et.

Men licens (og evt. et tv-abonnement) er jo noget hele husstanden får gavn af, ikke bare det isolerede tv som er på arbejdsværelset, og dermed har du jo netop en privat rådighed. Så jeg kan helt ærligt ikke forestille Skat ville acceptere fradrag for licens med udgangspunkt i rådighedsbetragtningen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)