Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dating site (specifik kundegruppe)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Nunz

Jeg var på et tidspunkt i kontakt med en der ville udvikle noget i den stil, men med kvinder fra Rusland i stedet. Han gjorde det at han kombinerede det med at sælge rejser, på hvilke han så organiserede rigtige dates mellem mænd og kvinder.

Det er selvfølgelig en udvidelse af dit koncept, men det gør at du får et væsentligt højere pricepoint, og dermed mere indtjening på f.eks 150 - 200 brugere, og ja, det øger selvfølgelig også dine omkostninger, da det jo gør siden mere kompleks - men måske var det værd at overveje - det med rent faktisk at stå for rejsen kunne du jo lade et rejsebureau ordne.

Bare en idé

//Morten

Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik,

Hvis man holder udgifterne for etableringen som sunk-cost og ikke noget jeg skal tænke over hvis de går tabt, hvad er så den pris? Altså etableringsomkostningen. 

Marketing i starten vil være udelukkende i form af P2P, små reklamer i dating steder uden omkostninger (netværkbrug), via facebook mm og dermed ikke noget som vil koste mig uhyrligt meget. Har selv kigget på det og hvis jeg skal bruge ressourcer (folk, kapital) til at gøre opmærksom på siden i den første måned, vil det koste mig ca. 5000 kr. maks.

Grund til jeg siger 150 kunder er netop for at starte et sted og arbejde mig derfra. Kan være det bliver mindre men kunne også blive meget mere. Men 150 er focus point for at ligesom at have stimater om hvordan systemet vil fungere og hvad jeg skal gøre derefter. 

Har du tal på hvad omkostningerne er? Både til etableringen og løbende.

Mvh

Caio

Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten,

Ja når først hjulene drejer, så kan fantasien ikke sætte stop for hvad der kan ske. Men jeg vil bare starte et sted og se om det fungerer. Er risikovillig, men vil som det mindste vide om det er helt stupid af mig eller om det kan realiseres.

Mvh

Caio

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nunnz:
Er risikovillig, men vil som det mindste vide om det er helt stupid af mig eller om det kan realiseres.

Hejsa

Nej stupid er du ikke, og ideen kan sagtens realiseres. Der er jo andre for hvem dette koncept virker, og det er jo altid godt - det er et bevis for at der er et marked for sådanne løsninger - havde det været en helt unik idé ville jeg straks have været mere nervøs.

Spørgsmålet er hvordan din forretningsmodel ser ud her - det skal du regne på, og du skal sikre dig at du har den kapital og den tid der skal til. Har du det kan man da sagtens lave en dating løsning som den du beskriver her, specielt hvis du ser denne del som sunk cost. Disse penge kan du så evt tjene ind ved noget "upsale" senere, og her sætter fantasien jo ingen grænser.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg sætte mig ned og prøve at tænke over forretningsplanen - og du kan jo også prøve at teste den af f.eks ved at lave en landingpage, og så lidt google adwords, og se op du kan få folk til at sign-up for sådan en løsning.

//Morten

Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten,

Er helt med i al det du skriver og især det sidste. Men min bekymring ligger nok i om hvorvidt jeg har nok kapital til at få det til at køre efter projektet er i gang. Hvilke omkostninger har jeg der? hvad skal jeg være opmærksom på? 

Mvh

Caio

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Janniks bud på et sted mellem 20 - 50.000 for at komme igang holder nok meget godt, og her er du nok nærmere på de 50.000 end på de 20.000.

Dertil kommer så omkostninger til markedsføring mm, så skulle jeg give en meget hurtigt slag på tasken så ville jeg ikke starte op før jeg havde minimum 75.000, måske 100.000 som jeg kunne kaste det som sunk cost.

Men når det så er sagt ville jeg nok starte et andet og billigere sted, nemlig med at teste/skærpe mit koncept inden du overhovedet begynder og få udviklet dit site.

Her ville jeg starte med at få lavet en simpel "landingpage", hvor du inviterer brugere til at sign-up, herved kan du teste om der overhovedet er nogle brugere der er villige til at betale, og du kan så bruge denne til at opbygge en mail liste med nogle interesserede brugere. - Når du har det kaster du nogle tusinde efter en adwords kampagne hos google, så får du trafik, du får mere viden om markedet, og du kan faktisk begynde at optimere på dit budskab

Og Nej du skal selvfølgelig ikke tage penge før du har løsningen færdig, og når brugerne så signer op fortæller du dem pænt at du arbejder på løsningen, men ikke er klar endnu, og så tilbyder du dem at de kan komme på en mail liste hvor de får besked når du er klar.

Ved at gøre det sådan, så kan du så småt begynde at flytte dig fra hvor du er nu med en lille viden om hvad der skal, til et sted hvor du er på mere sikker grund

//Morten

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)