Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til valg af macbook

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Da min gamle Windows computer igen igen igen er gået i ged, har jeg besluttet mig at skulle have ny bærbar, 

Har læst en del anmeldelser osv og er rimelig fast besluttet på jeg skal prøve en mac, 

Spørgsmålet er så bare hvilken, 

Den skal primært bruges til tekstbehandling,  surfe på nettet, og skrive nogle salgsannoncer, skal en gang imellem lave meget lette redigereinger af billeder og måske klippe meget simple film sammen. Dette tror jeg alle computere kan,

Muligvis vil jeg i fremtiden prøve at lavenogle apps eller måske rode med noget kodning for hyggens skyld. 

Jeg vil  muligvis også på et tidspunkt bruge den til lidt spil,

Jeg har et godt øje til pro serien, men er lidt i tvivl om 13 tommer er nok, synes det er svært at bedømme i butikken,  eller om jeg skal smide det ekstra en 15 tommer koster, 

Vil de små pro versioner komme til kort mht grafikkort i spil som farcry?

Regner med at 128gb hd er nok da det ikke er det store jeg gemmer på den

Grunden til jeg overvejer mac er at jeg er træt af Windows der tit går i ged og så er jeg vild med designet

Håber nogle har noget at byde ind med

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har både en MacBook Air 13" og en MacBook Pro Retina 15", og jeg synes egentlig aldrig at jeg har problemer med skærmstørrelsen på den lille.

Jeg bruger primært mine laptops til programmering, og selv ikke på den lille, synes jeg at skærmens størrelse er et problem. Men det er nok lidt individuelt om man kan arbejde med en mindre skærm, jeg kan sagtens.

Jeg kender ikke spillet farcry og spiller ikke på mine, så kan ikke sige om grafikkortet er ok til det.

Mvh Carsten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Jeg har både en MacBook Air 13" og en MacBook Pro Retina 15", og jeg synes egentlig aldrig at jeg har problemer med skærmstørrelsen på den lille.

Hej, 

Jeg har en MacBook Air 13", som jeg købte for 2 år siden. Og har faktisk været okay glad for den. Nogle gange når jeg er lidt træt af den mindre skærm, så smide jeg den til en 24" skræm på kontoret, hvilket fungere ganske godt. 

Jeg købte for 2 år siden en special version med I5 og ekstra ram, men desværre kun med 128 gb SSD, hvilket er alt for lidt. Men da computeren stadig har det rigtigt godt her 2 år efter, har jeg for nyligt lige smidt et nyt batteri i den (købt på Amazon til cirka £60), og så købt et special lavet 128 GB SD kort som lige stikker 1-2 mm ud i den ene side, men som ikke er irriterende på nogen måde - og det bruger jeg så til mine filer. Da det er et lidt usikkert medie, så har jeg praktisk talt kun min dropbox på det - hvilket fungere godt. 

Her 2 år inde i forløbet, så er jeg nok blevet lidt træt af OSX, og savnede Outlook lidt - da jeg skriver mange mails, og syntes trods alt den er bedre en Apple Mail (måske ændre jeg holdning - det vil tiden vise). Så jeg har for et par måneder siden installeret Windows 7 på den - som kører overraskende godt. Lidt af en gåde hvordan man lige får smidt OSX ud, så den ikke ligger og æder SSD'en - men med en guide fra nettet, så er det muligt. 

Spiller aldrig, så kan slet ikke svarer på det. Men temmeligt godt til at programmere på :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
128 GB SD kort som lige stikker 1-2 mm ud i den ene side

Du får lige et link til dette.

Du skal bare bemærke, at du ikke skal smide programmer eller operativ system ud på det - da det er for langsomt til det. Men ganske fint til filer etc.

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lindbeck. Bruger selv Macbook Pro 13" Retina 128 GB, dog vil jeg pointere at det nok ikke er verdens bedste computer til spil (Counter Strike osv kan gå). Men overvej hvad der betyder mest. I mit tilfælde var det helt klart at jeg skulle bruge et letvægts og hurtig bærbar som kan starte op her og nu og flyttede så spille delen over på min stationær. Gør op med dig selv om spille-delen betyder så meget, hvis dette er tilfældet så kig hellere på Lenovo's bærbare, formidable og Windows svar på en Apple lignende computer. 

Mvh Jonas Birk.

Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lindbeck. Bruger selv Macbook Pro 13" Retina 128 GB, dog vil jeg pointere at det nok ikke er verdens bedste computer til spil (Counter Strike osv kan gå). Men overvej hvad der fylder mest. I mit tilfælde var det helt klart jeg skulle bruge et letvægts og hurtig bærbar som kan starte op her og nu og flyttede så spille delen over på min stationær. Gør op med dig selv om spille-delen betyder så meget, hvis dette er tilfældet så kig hellere på Lenovo's bærbare, formidable og Windows svar på en Apple lignende computer. 

Mvh Jonas Birk.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
... så er jeg nok blevet lidt træt af OSX, og savnede Outlook lidt - da jeg skriver mange mails ...

Jeg har Outlook på den ene Mac (Air), du kan sagtens få MS Office til Mac. Synes bare ikke at Office er det fede program det plejede at være, så bruger Google Apps til mails, kalender etc. nu.

Mvh Carsten

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Jeg har Outlook på den ene Mac (Air), du kan sagtens få MS Office til Mac. Synes bare ikke at Office er det fede program det plejede at være, så bruger Google Apps til mails, kalender etc. nu.

Ja det har jeg prøvet - men syntes Mac-versionen er temmelig elendig - to be honest! :-) 

Google Apps er okay, men af en eller anden årsag, syntes jeg aldrig helt jeg kan finde ud af at holde min indbakke ren der, fordi den ikke på samme måder har mapper - men kun labels. 

Måske lidt gammeldags, men syntes outlook 2013, kører ret problemfrit på Win7 på min Mac.. 

Men det er jo en smagssag :-)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at høre lidt erfaring,  tror heller ikke 13 tommer bliver et problem for mig har bare altid haft 15, omvendet synes jeg de små air modeller er alt for små,

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også en mulighed hed, måske jeg bare skulle købe en med flere gb til at starte med, er rimelig hård ved mine computere så tror ikke et kort der stikker ud er en løsning for mig desværre

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)