Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gensidigt heppekor søges!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du også facebook til at markedsføre dig selv/din virksomhed?

Vil du være med til at lave en lille eksklusiv "loge", hvor vi hjælper hinanden med at holde liv i vores fb-indlæg?

Jeg spørger, fordi jeg selv har lagt mærke til, at selv om "content is king," så er det ikke altid det, der afgør, om et indlæg får 10 eller 100 likes. Ofte handler det også om, at indlægget kommer godt fra start, så facebook ikke når at fjerne det fra folks newsfeed, inden de ser det. De gange, jeg har fået en ven eller et familiemedlem til at smide en kommentar, som jeg kunne svare på, og hvor jeg på denne måde "kunstigt" har kunnet holde liv i posten lidt længere, er ofte de gange, hvor jeg har fået flest likes. 

Det har givet mig ideen til at stifte et heppekor. En lille gruppe, hvor vi gensidigt liker og kommenterer hinandens poster/sider efter devisen "man giver mere, end man tager."

Jeg forestiller mig, at vi måske er en gruppe på 20 iværksættere, der kan sende hinanden en besked på messenger, når der er noget, der skal likes. Man er ikke forpligtet til at like/kommentere, men der skal selvfølgelig være balance i regnskabet, så det bliver en win-win for alle.

Jeg forestiller mig også, at vi ikke er alt for forskellige, dvs at din virksomhed befinder sig inden for kategorierne underholdning, kunst, undervisning, litteratur, selvudvikling, motion eller lignende.

Du behøver heller ikke at være "stor" på facebook endnu. Det er jeg ikke selv. Indtil i dag har jeg "bare" markedsført mig via min egen profil med ca. 500 venner - nu har jeg dog netop oprettet en officiel side.

Hvis du synes, det lyder som en god idé, så send mig en mail på heppekoret@gmail.com. Skriv en linje eller to om dig selv og smid et link til din hjemmeside og din facebook-side. Hvis jeg tænker, at du passer ind i gruppen, sender jeg det tilsvarende tilbage til dig. På den måde kan vi lige se hinanden an, så ingen kommer i en situation, hvor de føler sig presset til at skulle like noget, de ikke vil forbindes med.

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Kh

Amelia Earhart

(hvilket selvfølgelig ikke er mit rigtige navn, men et jeg bruger lige nu, fordi jeg - indtil videre - gerne vil holde for mig selv, at jeg er ved at stifte dette lille heppekor)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du mener at det er ok at fremhæve sig på "falske" FB-likes?

No

Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på, hvordan du vurderer "falsk." Som sådan er der ikke noget nyt i min idé. Erhvervsfolk har til alle tider hjulpet hinanden ved at anbefale og fremme hinandens interesser.

Og der er ikke nogen, der bliver lukket ind, med mindre der er en gensidig interesse for hinandens "varer." Jeg kan faktisk ikke se, hvad forskellen på dette her er, og så på at få familie og venner til at like ens opslag.

Det handler om at hjælpe hinanden. Falske likes er for mig dem, du kan købe for penge.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)