Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til at skrive forretningsplan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 21
Fra  Ollies Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i gang med at skrive forretningsplan for min virksomhed.
Jeg synes det er meget tungt og lettere uhåndgribeligt at komme igang med.
Jeg bruger alle de gode råd der er på forretningsplan.dk men jeg synes jeg kommer til kort ganske ofte.
Jeg har eksempelvis ingen ide om hvorledes min virksomhed skal bygges op endnu. Og skal jeg beskrive mig selv og hvilke forudsætninger jeg har for at arbejde med projektet så kommer jeg også til kort da jeg oprindeligt kommer fra en helt anden branche.
Jeg ved at jeg især skal bruge planen når der skal søges om midler til firmaet. Og min eventuelle partner vil også rigtig gerne have den på plads så vi kan få delt op hvem gør hvad.
Puha.
Er der andre der også sidder og bakser med sådan en? Hvad har I af gode råd, ideer til at komme videre ?

Mvh Maria
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Forretningsplanen er netop til, for at få dig til at tænke over hvordan du vil bygge ting op. Det behøver ikke være så forkromet, men vil du ha personlig virksomhed eller selskab, vil du køre via hjemmesidesalg eller hvad er det groft sagt du vil

Dine egne forudsætning er lidt samme sag. Det er ikke et CV hvor du skal godkendes for eksamen men du skal vise du har det drive og de tanker der skal til, for at det du bygger op kan løbe rund. Din interesse, hvad du kan lægge af tid i det - vise du har sat dig lidt ind i det du vil sætte igang helt enkelt - og igen, gør det ikke sværere end det er. Se evt mere her - for kort version som nogen lever med og for en længere der kan bygges på

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/10/forretningsplan-og-budget.html 

Husk at en forretningsplan ikke er andet end en plan over hvor du vil hen, så du ind imellem kan se, om du er på den vej og hvor langt du er kommet, og at en forretningsplan altid vil behøve løbende justeringer

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 21
Fra  Ollies Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar John😃 dig kan man altid regne med😃
Der bliver lavet et selskab.
Jeg kigger på dit link. Tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Jeg husker det tydeligt, da jeg i sin tid skrev en forretningsplan som hovedopgave på studiet. Det griber hurtigt om sig og man støder ind i mangt og meget man ikke er forberedt på. Men som John siger, så er det jo netop for at komme hele vejen rundt og være på forkant med tingene. At en plan så i praksis jo tit kun holder indtil den bliver udført, er noget helt andet - men jo mere du går i dybden her jo bedre er du forberedt på de udfordringer, der kommer bagefter.

Jeg brugte i sin tid en bog af Jens Graff, Forretningsplanen. Den er gammel, men jeg husker den som god. Den giver et godt skelet til en opbygning, som du selv kan skrive videre på. Så vidt jeg kan se, kan du låne den på biblioteket: http://bibliotek.dk/linkme.php?rec.id=870970-basis%3A24812987

Ellers - søg lidt sparring herinde og kast bolden op med nogle af dine konkrete problemstillinger og spørgsmål :)

Held og lykke videre!

Hilsen Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med samme følelse som dig Maria. Jeg synes det kan være svært at lave budgeter for de næste 3 år og alt det... Så jeg følger lige med på tråden her.

Jeg har allerede måtte lave om i det flere gange, og ja selvom det er for at være forberedt og bevidst om helt præcis hvad det er du kaster dig ud i, er jeg heller ikke altid sikker oå det selv!!

Mvh. Sofia

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maria

Jeg synes også det er hårdt at skrive en forretningsplan, men jeg har erfaring for at arbejdet med at skrive forretningsplanen kommer mangefold tilbage, når du går i gang med virksomheden.

Ved at lave forretningsplanen får du tænkt alle de forretningsmæssige områder igennem og det er dejligt inden virkeligheden som virksomhedsejer kommer væltende ind over dig.

Du finder al den forretningsplan information du har brug for ved at går til siden: Forretningsplan i 9 trin. Du får adgang til forretningsplan-skabeloner, budgetskabeloner, eksempler og forretningsplan information.

mvh

Mogens

Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)